5 Mart 2013 Salı

Çabuk Biber Turşusu



Bizim evde turşu seven tek ben olduğum için kendime az az turşular hazırlıyorum. Kimi zaman da annem babam sağ olsun onlardan çeşit çeşit turşular alıyorum, kelek ya da patlıcan turşusu gibi. Bu çabuk turşu da benim zaman zaman deliren turşu aşkımın ilacı. Püf noktası ise az hazırlanıp çabuk tüketilmesi, buzdolabında 1 hafta en fazla 2 hafta dayanıyor, gerçi ben daha ikinci haftayı görmedim.

* Biberleri haşlarken çok yumuşatmayın, sadece renkleri sarıya dönüp diriliklerini kaybedene kadar haşlayın.

1/2 kilogram yeşil sivri biber
2 su bardağı su
2 su bardağı elma sirkesi
1 baş sarımsak
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı tuz
  • Biberleri yıkayıp kurulayın, bir kürdan ya da çatal vs. yardımı ile birkaç yerinden delin.
  • Derin bir tencerede su, sirke, tuz ve şekeri kaynatın.
  • Biberleri kaynayan karışıma alıp ara sıra karıştırın.
  • Tüm biberlerin rengi sarıya dönüp diriliklerini kaybedince suyunu süzerek başka bir kaba alın.
  • Soğuyan biberleri bir kavanoza yerleştirin, aralarına soyulmuş sarımsakları yerleştirin.
  • Ilınan haşlama suyunu kavanoza doldurun. Tamamen soğuduğu zaman kapağını kapatıp buzdolabına kaldırın.


Afiyet olsun.

1 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne emekelrıne saglık:)))))))

bırde benım blogda ılgını cekıcegını dusundugum bır konu var bakarmısın:)sevgıler
zeynep