30 Eylül 2012 Pazar

Kışlık Menemen


Kış hazırlıkları bu sene bizim evde her zamankine göre daha az yorucu geçiyor. Tarhana ve erişte hazırlama, sebze kurutma kısmı yazlıkta halledildi, bana kışlık domates, menemen sosu hazırlama, derin dondurucuya sebze meyve kaldırma işleri kaldı. Bunların hemen hepsini tamamladım sadece çok sevdiğim kışlık biberi hazırlamak kaldı.

Bu sene hiç yapmadığım derin dondurucuda doğranmış soğan, sarımsak ve biber saklamayı denmek istiyorum, bu konudaki tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Kışlık Menemen
Domates
Tatlı yeşil biber
Zeytinyağı 
Tuz

*** Domates sosu, ketçap, menemen sosu hazırlarken Ayaş domatesi kullanmayı tercih ediyorum. Domates ve biberi kapımıza kadar gelen Ayaşlı sütçüden aldım. 1 litrelik kavanoz için ortalama 4 büyük domates gerekiyor. Tuzu da az kullanmıyorum, sosun dayanıklı olması için gerekli.***

Kışlık menemen sosunu da aynı domates gibi hazırlıyorum. Taze yeşil biberi küçük küçük doğruyorum, derin tencerenin içine zeytinyağı ile birlikte alıp hafif kavuruyorum. Rendelenmiş domatesleri ve tuzu ekleyip pişiriyorum. Pişerken üzerinde oluşan köpükleri almak gerekiyor. Ocağın üstünde kaynarken cam kavanozlara dolduruyorum, kapağını sıkıca kapatıp hemen kavanozu ters çeviriyorum. 1 gece bu şekilde bekletiyorum. Sızma, taşma olmazsa ertesi gün ters çevirip kavanozları kaldırıyorum. Sıkı kapatılmışsa kapaklar içeri çekilmiş oluyor, bütün kış bozulmadan kalıyor. 

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende yaptım..Kışın iyi oluyor..

Bir Dilim Düş dedi ki...

süper fikirmiş çoook sevdim. Ellerine sağlık cnm.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Sevgili Fatoş Hanım, sevgili Evren
Teşekkür ederim, sevgilerle

online mutfak dedi ki...

nefis bir tarif ellerinize sağlık

Yemek Tarifleri -
Yemek Çeşitleri -
pislink.com