9 Eylül 2008 Salı

Kış Hazırlıkları / Sebzeler

Uzunca bir süre evde olunca mutfağımı kışa hazırlamak istedim. Eksikleri tamamladım, bolca pazar alışverişi yaptım. Bu hazırlıkları her sene yapıyorum ama bu sene daha yavaş, yorulmadan yaptım. Bu sene sadece turşu yapmadım, aslında kararsızım belki çok az domatesli biber turşusu yapabilirim. Turşuyu eşim ve Yiğit yemiyor, benim de midem hassas olunca yapmaktan vazgeçtim.

Sebzelerden hazırlayıp, derin dondurucuya koyduklarım:


Taze Börülce: Börülceleri temizleyip ayıkladım, ikiye böldüm. İyice yıkadım. Kaynar suda 2-3 dakika şokladıktan sonra börülceleri kevgire alıp soğuk sudan geçirdim. Börülceler soğuyunca tek pişimlik olacak şekilde poşetledim.



Bamya: Bamyaları yıkayıp, kurumasını bekledim. Baş kısımlarını dikkatlice ayıklayıp, poşetledim. Yiğit bamyayı çok sevdiği için hazırlaması zahmetli olsa da bolca derin dondurucuya koymaya çalışıyorum.

Barbunya: Barbunyaları derin dondurucuda saklamak için hazırlamak biraz uğraştırıcı ama sonuçta kışın pişirilmeye hazır halde sizi bekliyor olacaklar.


Barbunyaları ayıklayıp yıkayın. Kaynar suda koyu renkli su bırakana kadar haşlayıp suyunu süzün. Bu adım çok önemli çünkü barbunyaları haşlayıp süzmezseniz renkleri koyu olur.


Barbunyaları rendelenmiş domates ve az tuz ile sulanana kadar ve renkleri beyaz olana kadar pişirin. Soğutup poşetlere dağıtın.


Kavurmalık Taze Fasulye: Taze fasulyeyi daha önce yemeklik olarak da saklardım ama kışın bizim evde pek tercih edilmiyor. Bu nedenle sadece yumurtalı kavurmasını yapmak için saklıyorum. Fasulyeleri ayıklayıp yıkadıktan sonra ikiye bölüp uzunlamasına diliyorum. Kaynayan suda 1-2 dakika bekletip şoklama yapıyorum. Kevgire alıp, soğutup, poşetlere aktarıyorum.



Kırmızı Biber: Kırmızı biberleri sadece salata ve meze olacak şekilde hazırlıyorum.


Önce biberleri fırında közlüyorum. Biberi her sene bolca yapıyorum, kış salatalarında ya da tek başına sarımsaklı zeytinyağlı sos ile çok güzel oluyor.


Fırından çıkan biberler soğuyunca, bir bıçak yardımıyla baş taraflarını kesip, çekirdeklerini çıkarıp, kabuklarını soyuyorum. Buzdolabı poşetlerine 5-6 adet olacak şekilde yerleştiriyorum.



Bunların dışında fotoğraflarını çekemediğim ve daha önce hazırladıklarım da var.

Bezelye: Ayıklayıp, kaynar suda 1-2 dakika bekletip şoklama yapıyorum. Kevgire alıp, soğutup, poşetlere aktarıyorum.
Nohut / Kuru Fasulye: Haşlıyorum, kabuklarını soyup poşetlere koyup kaldırıyorum. Pilav ve çorbalarda kullanıyorum.
Enginar: İlk çıktığı zamanlarda bolca alıp ayıklanmış halde poşetleyip, donduruyorum.

Ayrıca derin dondurucuda her zaman mantı, börek, dilimlenmiş ekmek, köfte, yaprak bulunduruyorum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Pınarcığım, kış hazırlığı yapmak benim çok hoşuma gider. Pazarda en güzel sebzeleri alıp onları işlemden geçirip güzelce poşetlemek buzluğa koymak derin bir mutluluk duyarım..

Mutlu günlerde mutlulukla tüketin.

sıcacık sevgiler hayatım

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Pınar afiyet olsun şimdiden,ellerine sağlık,pek güzel olmuş hazırlıkların,kışın insan bulmuş gibi oluyor değil mi,yapması zahmetli ama olsun.hazır olunca değme keyfine.sevgilerimle...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Pınar'ımmm,

Ne büyük bir mutluluk verici telaştır kış hazırlıkları.. Ayıkla, yıka, poşetle, dondur derken bir bakıyorsun tüm bu hazırladıkların bitmiş, yeni mevsim dönmüş bile..

Sımsıcak sevgiler, Yiğit'e öpücükler....

Adsız dedi ki...

Ilk kez yapacağım ve cok heyecanlıyım.