9 Eylül 2008 Salı

Kışlık Domates Püresi


Her sene kış için bol miktarda domates püresi hazırlamaya çalışırım. Bunun için bir günümü ayırıyorum. Pazara gidip en güzel domatesleri almak, kavanozları hazırlamak, domates püresini hazırlayıp kavanozlamak 1 günümü alıyor. Bu şekilde hazırladığım domates püresini kışın yemeklerde, çorbalarda, pide içi, makarna sosları hazırlarken kullanıyorum.

Hazırladığım kavanozları serin bir yerde saklıyorum, ağzını açınca da buzdolabında.

Domatesi bol miktarda yapıyorum, yorucu ve zahmetli olduğu için 2-3 seferde yapıyorum.

Domatesleri ikiye bölüp derin bir tencerenin içine rendeliyorum, bir miktar tuz ilavesiyle pişiriyorum. Pişerken üzerinde oluşan köpükleri almak gerekiyor. Ocağın üstünde kaynarken cam kavanozlara dolduruyorum, kapağını sıkıca kapatıp hemen kavanozu ters çeviriyorum. 1 gece bu şekilde bekletiyorum. Sızma, taşma olmazsa ertesi gün ters çevirip kavanozları kaldırıyorum.

Sıkı kapatılmışsa kapaklar içeri çekilmiş oluyor, bütün kış bozulmadan kalıyor. Benim kavanozların bir kaçı yarım doldu ama bunlarda bile sorun olmuyor, uzun süre dayanıyor.

4 yorum:

durutarifler dedi ki...

Benim de her sene mutlaka yaptığım bir şeydir. Bu sene bir de 3 kavanoz yeşil biberle de kaynattım. Menemenlik gibi. Ben yarım litrelik kavanozlara koyuyorum. Ellerine sağlık. sıkı bir kış hazırlığı sürmekte galiba. Önce sebzeler sonra reçeller,kolay gelsin

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Anne kedi hazırlıkların harika,meyveler,sebzeler süper.ellerine sağlık.hiç elma püresi konsevesi görmemiştim,çok iyi fikir.nasıl ekmekde kullanıyorsun onu anlamadım yalnız...
sevgilerimle canım...

Adsız dedi ki...

Neslihancım teşekkür ederim. Elma püresi konserve değil aslında. Pişirip kavanoza doldurup buzdolabına koldum, yakın zamanda tüketirim. Uzun süre kullanacaklarımı derin dondurucuya ufak miktarlarda koyuyorum. Elma püresi ekmeklerde yağ yerine kullanılıyor, 2 yemek kaşığı sıvı yağ / tereyağ yerine 2 yemek kaşığı elma püresi konabiliyor, sağlıklı değil mi?
Sevgilerimle

neslihan erzincan özgür dedi ki...

evet canım gerçekten süper bir fikirmiş.ben de deneyeceğim.çok sağlıklı.sevgilerimle