11 Kasım 2009 Çarşamba

Kışlık Biber


Bu kışlık biber tarifini Çilekli'nin sayfasında gördüm ve kırmızı biber tutkunu olarak denemeye karar verdim. İyi ki de denemişim, turşu sevenlerin beğeneceği bir lezzet oldu. Alışkın olmadığım yanı yağının fazla olmasıydı ama ona da yedikçe alıştım açıkçası. Ben bu turşuda acı kullanmadım ama acı ile aranız iyiyse acı yeşil biber de kullanabilirsiniz.

Malzemeler

1,5 kg kırmızı biber
1,5 kg yeşil biber
3 su bardağı sirke
3 su bardağı sıvı yağ
1 demet maydanoz
10 diş sarımsak
2 tatlı kaşığı tuz
  • Biberleri ayıklayıp ufak ufak doğrayın.
  • Derin bir tencerenin içine sıvı yağ, sirke, tuzu koyup kaynatın. Doğranmış biberleri iki kısım halinde bu yağlı sirkeli karışımın içinde haşlayın.
  • Haşlanan biberleri kevgir ile süzerek başka bir derin kabın içine alın. Üzerine ince kıyılmış maydanoz ve iri doğranmış sarımsakları ekleyip karıştırın.
  • Bu karışımı kavanozlara bölüştürüp tencerede kalan sirke yağ karışımını kavanozlara ekleyin.
  • Soğuduktan sonra kapaklarını sıkıca kapatın. 1 hafta kadar oda ısısında beklettikten sonra buzdolabında saklayabilirsiniz.

Yemeklerde özellikle soframızda turşu çeşitleri bulunuyor. Benim bu seneki favorilerim bu kışlık biber ve her daim en sevdiklerimden biri Pancar Turşusu.

Hiç yorum yok: