7 Temmuz 2011 Perşembe

Sirkeli Patlıcan


Patlıcan Aşkı

Daha bu sabah serviste Deniz ile patlıcanı etsiz sevmediğimi ya da közlenmiş patlıcan salatası tercih ettiğimi konuştuk ama sirkeli patlıcanı nasıl olduysa unutmuşum. Deniz'in tercihi imambayıldı, ben çok aramam, yapmayı tercih etmem. Benim tercihlerim Hünkarbeğendi, Patlıcanlı Kebap, Şakşuka ya da Közlenmiş Patlıcan salatasıdır.

Sirkeli patlıcanı çok sık yapmıyorum, geçen yaz inernette gezinirken forumlardan birisinde görüp denemiştim. Sirkeli patlıcan yaparsam da sadece kendim yiyorum, evin erkekleri sadece tadına bakıyor.

* Sebze yemeklerinin çoğunda olduğu gibi bu yemeği de döküm tencerede kendi suyu ile pişirdim.
* Sirke tadını çok keskin istemediğim için 3 yemek kaşığı elma sirkesi koydum daha fazla da koyabilirsiniz.

4-5 patlıcan
3 domates (rendelenmiş)
8 diş sarımsak (iri doğranmış)
Yarım çay bardağı zeytinyağı
2 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı sirke
  • Patlıcanları uzunlamasına dilimleyip derin bir kabın içine hazırlanmış tuzlu suda 10 dakika bekletin. Patlıcanları 10 dakika sonunda duru suda yıkayıp hafifçe sıkın.
  • Tencereye patlıcanları dizin üzerine rendelemiş domates, doğranmış sarımsak, zeytinyağı, tuz ve şekeri ilave edip patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.
  • Patlıcanlar pişince üzerine sirkeyi gezdirip 1-2 dakika daha kaynatın. Ilık ya da soğuk servis yapın.
Afiyet olsun.

2 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

anne kedi diye gorunce hemen bakmak ıstedım...bakınca cıkamadım ..aslında fazla vakıtte olmuyor ama en kısa zamanda yıne gelecegım ..tarıfler cok ılgımı cektı:)ızlmeyede aldım..sevgıler..sıksık goruselım:))))))))))zeynep

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim cok lezziz görünüyor ..sicacik sevgiler