8 Temmuz 2011 Cuma

Su Muhallebisi


Geleneksel, Hafif, Tatlı

Benim için bir Ramazan Ayı ile özdeşleşmiş bir tatlı ama sütlü tatlılara olan düşkünlüğüm sayesinde ne zaman bulsam reddetmem. Bu aralar evde yeni denemeler yapamadığım için daha önce yapıp fotoğrafladığım tarifleri ekliyorum. Su muhallebisini geçen sene iftar davetlerinde yapmıştım ama o zaman ekleyememiştim. Bu sene Ramazan Ayı gelmeden eklemek istedim, özellikle sıcaklarda hafif tatlılar yapmak isteyenler için bir alternatif olabilir.

3 su bardağı süt
1 su bardağı su
3-4 çorba kaşığı buğday nişastası
1 çay bardağı toz şeker
Üzerine gül suyu ve pudra şekeri
  • Süt, su, şeker ve nişastayı tencereye alıp karıştırın. Orta hararetli ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.
  • Su ile ıslatılmış cam bir tepsiye muhallebiyi döküp üzerini düzeltin. En az 3-4 saat buzdolabında bekletin.
  • Servis yaparken dilimler halinde kesip tabağa alın, üzerine gül suyu ve pudra şekeri serpin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok severim,ellerine sağlık.....