27 Temmuz 2008 Pazar

Şakşuka



Yaz aylarında bol bol kızartma yapıyorum. Özellikle patlıcan kızartması, bazen sarımsaklı yoğurtla bazen de domates sosuyla sunuyorum. Benim tercihim her iki sosu da kullanmak :)

Bazen de karışık kızartma yapıyorum, eğer üşenmezsem de şakşuka. Benim ölçülerim 2-3 kişilik, isterseniz miktarları arttırabilirsiniz.

Şakşuka

2-3 adet patlıcan
2-3 adet orta boy patates
10-15 adet sivri biber
3-4 domates
4-5 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı sirke
1 adet kesme şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağ
Tuz
  • Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda 10 dakika bekletin. Çıkan koyu renkli suyu döküp patlıcanları yıkayın, küp küp doğrayın.
  • Patatesleri soyup küp küp doğrayın. Tuzlu suda 10 dakika bekletip süzün.
  • Sivri biberleri küçük küçük doğrayın.
  • Sıvıyağda önce patatesleri, daha sonra patlıcanları, en son biberleri kızartın. Yağını iyice süzdükten sonra hepsini karıştırın.
  • Bir tencereye domatesleri rendeleyin. Şeker, tuz, sirke, ezilmiş sarımsak, zeytinyağı ilave edip pişirin.
  • Domates sosunu kızarmış sebzelerin üzerine gezdirin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm, her iki sosu da değerlendirmek en güzeli gerçekten de, önce yoğurtlusu sonra da domates sosu.. Nefis olmuş, ellerine sağlık..

durutarifler dedi ki...

Yazın en sevdiğim yemek, ellerine sağlık