19 Ağustos 2010 Perşembe

Deniz'in İftar Sofrası


Cumartesi günü arkadaşım ve komşum hem de Yiğit'in en yakın arkadaşlarından Alp'in annesi Deniz bizi iftara davet etmişti. Ben de henüz bir tane bile iftar sofrası fotoğrafı çekememiş olduğumdan bu fırsatı değerlendirdim ama bu güzel sofrayı sayfama eklemekte geciktim.

Her zamanki gibi gündüz koşturma, sıcak, akşam iftar sofrasını hazırlama telaşı sonrasında da üzerimizde bir ağırlık. Günler şimdilik böyle geçiyor ama hafta sonu görevim nedeniyle 4 gün Samsun'a gidiyorum, benim için büyük bir değişiklik olacak.

Denizciğimin sofrası çok güzel, yemekleri de her zamanki gibi çok lezzetliydi. Hep duyduğum ama bir türü denemediğim kremalı cornflakesli tavuğu hazırlamıştı, ben çok beğendim, zaten içinde krema olan her şeyi çok seviyorum. Yiğit de çok beğendi ve Deniz teyzesinden ikinci bir porsiyon daha istedi.

Deniz'in sofrasında fotoğraflamayı unuttuğum soğuk, limonlu ve karanfilli çay vardı, ben bu soğuk çayı evde yapma işini çok seviyorum çünkü oğluma asitli içeceklere izin vermedikçe o da bu tür hazır içeceklere yöneliyor. Umarım bir ara hangimiz soğuk çay hazırlarsak fotoğraflayıp ANNE KEDİ'ye ekleriz.

Deniz'in İftar Menüsü

İftar Tabağı (Hurma, zeytin, kaşar peynir, hurma reçeli, dağ çileği reçeli)
Salatalık Turşusu
Yeşillik Tabağı (Roka, Tere)
Mısırlı Salata
Kremalı Tavuk
Arpa Şehriyeli Pilav
Domatesli Biber Kavurma
Zeytinyağlı Patlıcan


Kremalı Fırın Tavuk

10 parça kemiksiz tavuk kalça
1 kutu (200 ml) krema
3 yemek kaşığı soya sosu
1-2 yemek kaşığı sade cornflakes
  • Tavuk, krema ve soya sosunu iyice karıştırın, 1 gece buzdolabında dinlendirin.
  • Pişireceğiniz zaman fırın kabına alıp üzerine cornflakes serpin ve 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Merhaba Denizin ellerine sağlık sofrası ve menüsü çok güzel olmuş:)