9 Mart 2008 Pazar

Mercimek Çorbası Ye#32 ve Muzlu Üzümlü Ekmek


Sevgili Lama'nın evsahipliği yaptığı YE#32 için mercimek çorbası yaptım. Herkesin bildiği bu pirinçli mercimek çorbası bizim evde çok seviliyor. Oğlumun çorbalarla arası pek yoktur ama o bile severek içiyor. Mercimek çorbasını değişik şekillerde pişirsem de favorim havuç ve pirinçle pişendir. Umarım Lama'nın bebişi de bu çorbayı sever.

Pütürlü gıdalarla sorun yaşayan bebekler için çorbayı blenderdan geçirip içirebilirsiniz.


Malzemeler

1/2 bardak kırmızı mercimek
1/4 bardak pirinç
1 orta boy havuç
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
tuz, karabiber, nane
sıvıyağ

  1. Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavurun.
  2. Salçayı ilave edip biraz daha kavurduktan sonra sıcak su ilave edin.
  3. Su kaynayınca yıkayıp süzülmüş kırmızı mercimek, pirinç ve rendelenmiş havucu ilave edip kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirin.
  4. Yeteri kadar sıcak su ilavesi ile çok katı olmayacak çorba kıvamına getirin.
  5. Bir taşım daha kaynattıktan sonra tuz ve baharatları ekleyin.


Muzlu Üzümlü Ekmek


Çorba ekmeksiz olur mu? Her ne kadar üzümlü muzlu ekmeği çorbanın yanına yapsam da kahvaltılara yakışan, tatlı bir ekmek tarifi oldu. Koyu renk için kakao kullandım ama eklenmeyebilir. 1 çorba kaşığı kakao kullandığım için un ölçüsünden 1 çorba kaşığı azalttım. Kakao kullanmazsanız 4 cup un kullanın.

*Ölçüler ekmek makinesinin bardak ve kaşık ölçüleridir.

Malzemeler
2 büyük kaşık (tablespoon) süt tozu
1 büyük kaşık zeytinyağı
1 tatlı kaşığı (teaspoon) tuz
2 büyük kaşık şeker
4 cup'tan 1 çorba kaşığı az un
1 çorba kaşığı kakao
1,5 tatlı kaşığı (teaspoon) instant maya
1/4 cup kuru üzüm
Orta boy olgun muzun yarısı
  1. Süt tozunu su ile 1,5 cup ölçüsüne tamamlayarak eritin, makinenin haznesine alın.
  2. Şeker, tuz, yağ ilave edin.
  3. Muzu çatalla iyice ezip, makineye alın.
  4. Sıvı karışımın üzerine un, kakao ve mayayı ekleyin.
  5. Karıştırma haznesini makineye yerleştirin. 3 saatlik 900 g ve "medium" programını seçin.
  6. Sinyal sesinden sonra üzümleri ekleyin.
  7. Program bittikten 5 dakika sonra ekmeğinizi makineden çıkarın. Ekmeği pişirme haznesinden çıkartıp fırın teli üzerinde soğutun. Ekmeği parçalamadan dilimlemek için soğumasını (en az yarım saat) bekleyin.
Afiyet olsun.

Şubat 2009 Notu: Mercimekli çorbanın blenderdan geçirilmiş halini son zamanlarda daha sık yapıyorum, üzerine de tereyağında kızdırılmış nane ve kırmızı biber gezdiriyorum.


10 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Anne Kedi'mmm,
Çorba de enfess, ekmekte.. Ama ben ekmeği daha çok merak etiim, deneyeceğim:))

Ellerine sağlık hayatcım,

Sımsıcak sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim corban öncelikle gercekten dumani üstünde nefis görünüyor ellerine saglik vede ekmegin aslinda görüntüsü keki andiriyor ama merak ettim tadi tatliyami yakin yoksa tuzluyami?

Hayirli haftalar,sevgiler...

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmm ikiside nefis görünüyor, ellerine sağlıkkkkkkk...

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik çorba da ekmekte sahane ozellikle ekmege bayildim tadini çok merak ettim sankili kek gibi duruyor sahane sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım her kiside enfes görnüyor.elkmegi mutlaka deneyeceğim.ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Rapunsel teşekkürler, ekmek denemeye değer.

Sevalcim, ekmeğim keke benzese de tadı ekmek gibi ama kuru üzümler ağıza geldikçe tat veriyor :)

Adsız dedi ki...

Uğurböceğim teşekkürler.

Huriyecim, teşekkür ederim. Ekmeğim keke benzese de çok tatlı değil.

Ezgicim teşekkürler.

meleginmarifetleri dedi ki...

oy oy oy tarifler süper ekmekler çorbalar vallahi ikiside birbirinden harika ellerine sağlık canım
öpüyorum bayy

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
corban cok lezzetli olmus, etkinlige yakisan bir tarifle katilmissin.

Muzlu üzümlü ekmek de cok egzotik bir lezzete benziyor, daha önceden hic duymamistim ama bir muz sever olarak benimde cok hosuma gideceginden eminim.

Selamlar ve öptüm..

Adsız dedi ki...

Melekcim teşekkürler.

Kevsercim, teşekkür ediyorum. Ekmek muzlu olsa da tadı çok baskın değil, daha çok üzümün tadı hissediliyor.

Herkese kolay gelsin.