23 Ekim 2020 Cuma

Ballı Hardallı Roka Salatası


Bizim Evin Salatası

Salatalar bizim için başlı başına bir öğün oluyor. Fırsat buldukça yeni salatalar yapmaya ve bloğa eklemeye çalışıyorum. Bu aralar sıklıkla Tavuklu Sezar Salata, Ballı Hardallı Roka Salatası, Kekikli Cevizli Kuru Domates Salatası, Greçka Salatası ve Meksika Fasulyeli Soğan Salatası yapıyoruz.

Bu salatanın orijinalini ilk kez Pideköy'de yemiştik. O günden bu yana kendi damak tadımıza göre hazırlıyorum.

Kuru domatesi çok seviyoruz bu yüzden her yaz annem kurutup hazırlıyor. Marketten aldıklarımdan çok daha farklı oluyor. Bu salataya kuru domates ayrı bir lezzet katıyor. Bence salatanın olmazsa olmazı ballı hardal kadar kurutulmuş domates. Salatayı hazırlamadan önce gerekli ise domatesleri ıslatıp yumuşatmayı unutmayın.

Salataya tuz ilave edebilirsiniz. Sos ve peynir eklediğim için ilave etmiyorum.

Yiğit ayrıca bu salataya nar ekşisi de ekliyor, ben henüz cesaret edemedim ;)

Ballı Hardallı Roka Salatası

1 demet roka
1 havuç
5-6 adet kuru domates
2-3 yemek kaşığı tulum peyniri
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı Ballı Hardal
  • Rokayı yıkayıp kurutun. İri parçalar halinde doğrayıp salata tabağına alın.
  • Havucu jülyen doğrayın (ya da rendeleyin), rokanın üzerine yerleştirin.
  • Kurutulmuş domatesi doğrayıp salataya ekleyin. 
  • En üste tulum peyniri serpin.
  • Zeytinyağı ve ballı hardalı karıştırıp salatanın üzerine gezdirin.
Afiyet olsun.



 

Hiç yorum yok: