18 Ekim 2020 Pazar

Zerdeçallı Kek

 

Ne kadar zamandır kek yapmıyorum, tarif yazmıyorum hatırlayamadım. Zerdeçallı kek ise bir anlık "kek krizi" sonucu yaptığım bir tarif. Temel kek tarifine zerdeçal ilavesi ile hazırladım. Çok fazla malzeme gerekmeyen pratik bir tarif oldu. 

Kek tariflerimde genellikle yağ miktarını azaltıyorum. Bunu yaparken de sıvı dengesini bozmamak için su ilave ediyorum. İsterseniz sadece 1 su bardağı zeytinyağı da kullanabilirsiniz.

Zerdeçallı Kek

2 yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı zeytinyağı / sıvı yağ
Yarım su bardağı su
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
1 çorba kaşığı zerdeçal
  • Yumurtaların sarısı ve beyazını ayırın. Yumurta beyazlarını toz şeker ile kar gibi beyaz olana kadar çırpın.
  • Yumurta sarılarını, süt, sıvı yağ, suyu sırayla ilave edip çırpın.
  • Un, vanilin, zerdeçal ve kabartma tozunu birlikte eleyip karışıma ekleyip, çırpın.
  • Kek karışımını yağlanmış kek kalıbına dökün.
  • Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: