31 Temmuz 2014 Perşembe

Greçka (Karabuğday) Salatası


Daha önce Greçka Pilavı'nın tarifini vermiştim. Çok sık olmasa da zaman zaman et yemeklerinin yanına pilavı yapıyorum. Salatası ise benim son zamanlardaki öğle yemeğim. Sağlıklı olması ve tok tutması nedeniyle başlı başına bir öğün, akşam yemeklerinde ise alternatif salata olarak yapmaya çalışıyorum.

Karabuğdayı haşlayıp, suyunu süzüp kapalı bir kap içinde (Tupperware kaplarım sağolsun, her zaman kurtarıcım) buzdolabında saklıyorum. Yeşillikleri ve diğer malzemeleri hazırlayıp hemen karabuğday ile buluşturuyorum, hazırlaması da kolay oluyor.

Salatanın içine o anda evde hangi yeşillikler, sebzeler varsa onları koyuyorum, her seferinde farklı bir salata ortaya çıkıyor. 

Greçka (Karabuğday) Salatası

1 su bardağı haşlanmış karabuğday

Aşağıdakilerden istediklerinizden istediğiniz miktarda ekleyin :)

İnce kıyılmış maydanoz 
İnce kıyılmış dereotu
İnce kıyılmış nane
İnce kıyılmış taze soğan
Közlenmiş kırmızı biber
Rendelenmiş havuç
Konserve mısır
Salatalık turşusu
Pancar turşusu

Üzerine zeytinyağı, tuz, limon suyu ya da nar ekşisi
  • Haşlanmış buğday ile salata malzemelerini karıştırın. Üzerine zeytinyağ, tuz ve limon suyu veya nar ekşisi gezdirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: