2 Aralık 2012 Pazar

Sezar Salata


Öğle yemeklerinde bazen sadece salata yemeyi tercih ediyorum. İlk tercihim yoğurt ve nar ekşili Bahar Salata, ikincisi ise Sezar Salata. Evde ise sadece salata ile geçiştirilen öğün çok nadir olur çünkü bizim evin erkeklerini sadece salata doyurmaz. Buna rağmen, kuvvetli yapılmış hafta sonu kahvaltılarından sonra öğle yemeklerini salata ile geçiştirmeye çalışırım.

Sezar Salata'nın bizim evde sevilme sebebi ise tavuk ve kızarmış ekmek ile yapılması. Bu yüzden tavuğu bol kullanmaya çalışıyorum.

* Tarifte 2 adet tavuk göğsü olarak yazdım ama derisi çıkarılmış but veya pirzola da kullanılabilir.

* Gerçek Sezar salata sosu hazırlayabileceğimden emin olmadığım için hazır sos kullandım.

* Sebze kurutucularını ne kadar gereksiz bulurdum, şimdi ise tüm yeşilliklerimi yıkayıp kurutuyorum. Salatanın lezzeti bile farklı oluyor. Sebze kurutucunuz yosa yıkanmış marulları havlu arasında kurutun.

* Tost ekmeği yerine ev yapımı fransız ekmeği de çok güzel oluyor. Ekmekleri kızartmak yerine fırınlayabilirsiniz.

Sezar Salata

7-8 yaprak marul
2 adet tavuk göğüs
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 dilim tost ekmeği
1 yemek kaşığı tereyağ / sade yağ
2-3 kaşık Sezar Salata Sosu

  • Marulları yıkayıp kurutun. İstediğiniz irilikte doğrayıp derin bir kaseye alın. Üzerine salata sosunu ilave edip karıştırın. Marulları servis tabağına aktarın.
  • Tavukları zeytinyağında kızartın. Küp küp doğrayın.
  • Tereyağında dilimlenmiş sarımsakları hafif kızartın, kenara alın. Kalan yağda küp küp doğranmış tost ekmeklerini kızartın.
  • Marulların üzerine kızarmış tavuk, sarımsak ve tost ekmeklerini ekleyip servis yapın. İsterseniz üzerine ilave sos gezdirebilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hem salata hemde ana yemek gibi sezar salata ellerine sağlık Pınarcım sevgiler...