31 Ekim 2011 Pazartesi

Balkabağı Çorbası


Hep tatlı olmaz!

Pazarda, tezgahta görünce aklımıza her ne kadar tatlısı düşse de çorbası ve keki de pek güzel oluyor. Ben son zamanlarda tatlı pişirme ve yemeyi kontrol altında tutmaya çalışıyorum. Evimizde misafir yoksa tatlı, pasta, hamur işi pişmiyor. Atıştırmalıklar sadece meyve ve kuru yemişlerle sınırlı.
Çorba pişirmek için 250 gram bal kabağı yeterli ama pazarcılar bu duruma pek sıcak bakmayınca zar zor yarım kilo kabak aldım. Yarısı ile çorbayı pişirdim ama yarısı duruyor, acilen değerlendirmek lazım.

*Çorbaya süt ya da krema ekleniyor, benim tercihim sütten yana.
*Çorba tatlı olduğu için bol karabiber ve pul biber yakışıyor.
*Baharatsız ve tuzsuz pişirerek miniklere gönül rahatlığı ile içirebilirsiniz.

Bal kabağı Çorbası

250 g bal kabağı
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 küçük kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı su
1 su bardağı süt / krema
Tuz, karabiber, pul biber
  • Kabak, patates, havuç ve soğanı küp küp doğrayın. 2 su bardağı su, zeytinyağı ve 1 çay kaşığı tuz ekleyip sebzeler yumuşayana kadar pişirin.
  • Sebzeler pişince hepsini blenderden geçirip pürüzsüz hale getirin.
  • Süt (veya krema) ve karabiber ilave edip kaynayana kadar pişirin. (Çorbanın kıvamı yoğun ise bu aşamada su ilave edilebilir.)
  • Servis yaparken tereyağında kızdırılmış pul biber kullanılabilir.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben birkaç kere denedim, pek hazetmedim.
Size afiyet olsun bide elinize sağlık.

Seçimi tatlıdan yana olan anne Çiğdem