4 Temmuz 2009 Cumartesi

Közlenmiş Biber Salatası


Kırmızı biberi evde en çok ben seviyorum, tazesini, dolmasını, közlenmişini hiç farketmez tüm çeşitlerini çok severim. Her yaz derin dondurucuda saklamak üzere paket paket hazırlarım. Acil durumlarda en basit haliyle bile sofrada bir çeşit olur. Genellikle közlenmiş biberleri doğrar, bol sarımsak, zeytinyağı ve limon sosu ile harmanlarım. Bu sefer ise Sahrap Soysal'ın Biberli Trakya salatasını yaptım. Tarifin aslında biberler haşlanıyordu ama ben yine közlenmişini kullandım.

Biberli Trakya Salatası

6 adet kırmızı biber (közlenmiş)
1 demet maydanoz (kıyılmış)
1 demet dereotu (kıyılmış)
6-7 diş sarımsak
1/2 su bardağı zeytinyağı
2çay kaşığı tuz, pulbiber
5 yemek kaşığı elma sirkesi
1 limon suyu
5-6 yaprak taze nane (kıyılmış)
  • Közlenmiş, kabukları soyulmuş biberleri ince ince doğrayın, derin bir kasenin içine alın. Zeytinyağı, sirke ve limon suyu hariç tüm malzemeleri ekleyip karıştırın. En son yağ, sirke ve limon suyunu ekleyin.
  • Salatayı ağzı kapalı bir kapta buzdolabında saklayabilirsiniz.


Bu da benim en sade ama en lezzetli biber salatam.

3 yorum:

Özlem dedi ki...

Ben de haşlayarak yaparım biberleri, eminim közlenmişi daha nefis olmuştur,
ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

Ben ben de bayılırım. Ve illaki buzluğa atarım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

filiz dedi ki...

Bir de bol sarımsaklı yoğurda karıştırarak deneyin, müthiş oluyor.