12 Mart 2008 Çarşamba

Zeytinyağlı Taze Bakla



Zeytinyağlı bakla senede bir kere zor pişer evimizde. Sevmediğimizden değil ama aklımıza gelmez, çok çok da canımız istemez. Benim tercihim iç bakladan yapılan favadır. Fava tarifini de umarım önümüzdeki günlerde ekleyebilirim. Zeytinyağlı taze baklayı ise annem ve babam çok sever, mevsimi gelince sık sık pişirirler. Ben de taze baklayı genellikle annemlerde yemeyi tercih ederim.

Bakla baharın habercisi sebzelerimizden, pazarlarda, manavlarda bol bol görmeye başladık. Ülkemizin hemen her yerinde yetişiyor ve değişik isimlerle anılan (Sakız, Arşın, Bayrampaşa, Akbakla, Kıbrıs ve Sultani) türleri bulunuyor. Çorbası, mezesi, zeytinyağlı ve etli birçok yemeği yapılıyor. Baklagillere adını veren bu sebze, zengin bitkisel protein ve karbonhidrat içeriyor, oldukça faydalı.

Taze bakla da taze fasulye gibi temizlenerek pişiriliyor. Bunun için baklanın iki ucunu koparıp kenarındaki kılçıkları bıçakla alın. Temizledikten sonra baklanın yeşil rengini koruması için limonlu suda bekletebilirsiniz.

Malzemeler

Yarım kg taze bakla
6 dal taze soğan
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
Yarım limonun suyu
1 tatlı kaşığı un
Tuz
Yarım demet dereotu
  1. Baklaları yıkayıp doğrayın.
  2. Düdüklü tencereye baklalarla beraber ince doğranmış taze soğan, kıyılmış dereotu, limon suyu, zeytinyağı, tuz, unu ekleyin, karıştırın.
  3. Kısık ateşte sulanmasını sağlayın. 15 dakika düdüklü tencerede pişirin. (Ben Tefal Clipso'nun 2. derece ayarında 15 dakika pişiriyorum.)
  4. Servis yaparken üzerine dereotu ve yanına sarımsaklı yoğurt koymayı unutmayın.
Afiyet olsun.

8 yorum:

ayşegül mutfakta dedi ki...

düdüklüde piştiği içinde lokum gibi olmuştur ayrıca. bayadırda yemiyorum çok canım çekti. bakla varmı bu mevsimde hiç dikkatimi çekmemiş pazarda falan.. bi ara yapmak lazım
eline sağlık canımcımm yiğit oğlan nasıl annesi? :))
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ayşegülcüm ben Alsancak pazarından aldım ama marketlerde gördüm canım. Dediğin gibi düdüklüde pişince yumuşacık oluyor.
Yiğitim iyi teyzesi okula gidiyor, ders çalışıyor. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle.

EZGi :)) dedi ki...

BAYILIRIM BAKLAYA ENFES GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK CANIM SEVGİLER

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

İzmir olunca bütün güzel otlar sebzeler pazarlarda yeni aldı ama buralara daha gelmedi maalesef:(

Eline sağlık nefis görünüyor...

uygarimizlahayat dedi ki...

Baklayı hiç sevemedim, hiç yiyemiyorum ama, o kadar güzel görünüyor ki benim bile hoşuma gitti, ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Ezgicim teşekkür ederim.

Kurabiyem haklısın, İzmir'e bahar çoktan geldi.

Böceğim teşekkürler.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Anne kedi'mm,
Çoğu insan sevmez bakla ama ben çok severim:))
Ellerine sağlık canım,
Sımsıcak sevgiler....

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.sevgiler.