5 Mart 2008 Çarşamba

Kiremitte Köfte ve Kremalı Patates



Köfteyi nasıl yapsam, ne yapsam derken tek kişilik kiremit güveçlerimi kullanmak aklıma geldi. İyi ki de yapmışım çok lezzetli ve keyifli bir yemek oldu. Servisi çok kolay oldu hem de Yiğit'in çok hoşuna gitti, önüne ne koyduysam yedi bitirdi.

Kremalı patatesi et yemeklerinin, köftenin yanına sık sık yaparım. Bu tarz yemeklerin yanına çok yakışıyor. Bu sefere kadar tek bir fırın kabında yapıp yemeklerin yanında servis yapıyordum. Köfteleri güveçte yapınca kremalı patatesi de aynı kaplarda pişirdim. Bol kalorili ama lezzetli bu yemeği denemediyseniz mutlaka yapın derim.



Kiremitte Köfte

1/2 kg kıyma (dana, kuzu kıyma karışık)
2 dilim bayat ekmek içi (ben derin dondurucuda sakladığım çekilmiş ekmek içinden kullandım)
1 yumurta
2 - 3 diş sarımsak
1 orta boy soğan
İnce kıyılmış bir miktar maydanoz
Kimyon
Karabiber
Tuz
Ayrıca 2 adet soğan (piyazlık doğranmış), domates, biber (dilimlenmiş), sıvıyağ
  1. Köfte malzemeleri bir kaba alınır. Soğan rendelenir, sarımsaklar sıkılır, hepsi karıştırılıp iyice yoğurulur. Köfteler şekillendirilir.
  2. Kiremit kapların altına piyazlık doğranmış soğan yerleştirilir.
  3. Üzerine aldığı kadar köfte yerleştirilir.
  4. Köftelerin üzerine dilimlenmiş domates ve biber konur. Üzerine bir miktar sıvıyağ gezdirilir. Köfteler pişip sebzeler kızarana kadar fırınlanır.
Fırında Kremalı Patates

3-4 orta boy patates
200 ml çiğ krema
200 ml süt
2-3 diş sarımsak
Tuz, karabiber
  1. Patatesler soyulup doğranır, derin bir tencereye alınır. Üzerine krema, süt, ince dilimlenmiş sarımsak, tuz, karabiber eklenip patatesler yumuşayana kadar pişirilir.
  2. Kremalı karışımla birlikte pişmiş patatesler fırın kabına alınır. 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar fırınlanır.
Afiyet olsun.

18 yorum:

NiNo dedi ki...

canim harika olmus bunlar bayildim ellerine saglik opucukler

Adsız dedi ki...

selam..çok nefis görünüyor köfteler..tek kişilik porsiyonlar şeklinde çook şık..elinize saglık ..sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

canım çekti kremalı patatesten
çok uzun zamandır yapmıyordum
hafta sonu için güzel bir garnitür olabilir.
ellerine sağlık aplacım :)
çiçem

Adsız dedi ki...

Ninocum teşekkür ederim.

Hünerli eller, teşekkürler gerçekten de böylesi çok pratik oldu.

Çiçemcim, Ankara'da ne kadar sık yapardık değil mi:) İlk yaptığımız günleri unutamıyorum. Öptüm.

Adsız dedi ki...

harika gorunuyorlar
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Pınarım, her ikisininde sunumu harika...

Ellerine sağlık. Hele patates beni kendimden geçirdi :)))

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

el*ff dedi ki...

köftede patatesler de harika görünüyor,ellerinize sağlık...
benim de aldığım fakat bi türlü kullanmadığım ve eşimin niye aldık ki die sitem ettiği güveçleri kullanmak için hoş bi tarif,kremalı patatesi ise ben fırında yapıyodum sizinki çok daha kısa sürede olacağı için daha pratik tşk ler...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

aman da amaannnn
neler yaparmış
olsa da yesem canım çekti
BaaR

EZGi :)) dedi ki...

canım ikiside birbirinden güzel tarifler.enfes görünüyorlar.ellerine saglık kocaman sevgiler

ayşegül mutfakta dedi ki...

canım merhaba
sen varya sen harikasın bu tek kişilik kaplardan bendede var ne yapıcağımı bilemedim senelerdir öyle boş boş duruyorlar dolapta en kısa zamanda bu şekilde deniycem hatta misafir ağırlıyacağım çok kallavi olacak hehehe öpüyorum görüşürüz:)

Adsız dedi ki...

pinarim ellerine saglik hayatim off ya harika bir goruntu inan kotu oldum ben rejimdeyken aslinda bloglardan uzak durmam lazim inan çok zor duruyorum enfes bi sey ikiside benim sevdigim lezzetler sende super yapmissin eee kimin eli degdi hayirli cumalar bi tanesi

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor öptüm seni betül

Adsız dedi ki...

pınarcım sabırsızlıkla tariflerini okuyoruz burada ve seni çok öpüyoruz

Adsız dedi ki...

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN iyi hafta sonlari dilerim sevgiler

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Elif teşekkür ederim, bu kaplar aslında çok kullanışlı ve yemekler de lezzetli oluyor.

BaaR'ım öpüyorum.

Ezgi çok teşekkürler.

Ayşegül çok tatlısın, teşekkür ederim. Bu kaplarda gerçekten çok şık sunumlar olur.

Huriyecim çok teşekkür ederim, hepimizin günü kutlu olsun.

Betülüm, canım benim. Herkese çok selam söyle, hepinizi öpüyorum. Şu sıralar işlerim çok yoğun, tarifleri eklemeye vaktim olmuyor inan. Akşam eve gelince bilgisayarın başına geçmek istemiyorum:(
Yorgunluğu atar atmaz yeni tariflerle devam. Görüşmek üzere.

Gönül dedi ki...

bebişim ellerine sağlık pek güzel olur kiremitte köfte...sevgilerimle öpüyorum

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba! Sitenizi çok beğendim, kiremitte köfte ve kremalı patatesi de çok severim.. Patatesi sütlü denememiştim hiç, bu güzel fikir için teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Gönül teşekkür ederim.

Aslı çok teşekkürler. Kremalı patates benim ve oğlumun favorilerinden birisidir. Her zaman severek yeriz.

Sevgilerimle.