5 Nisan 2020 Pazar

Patates Keki

 

Corona Günleri

Alışkanlıklar ve sosyal yaşamımızın değiştiği şu günlerde daha önce mecbur hissettiğimiz kimi konular daha fazla gündemimizde yer alıyor. Evde kalabilen şanslı gruptan değilim, çalışmaya devam ediyorum. İş dışında sürekli evde olduğum için mutfakta geçirdiğim süre arttı. Bir de sokağa çıkamayan bir ergen var evde.

Genellikle sebze ağırlıklı besleniyoruz ama ara sıra kaçamak yapıyoruz biz de. Şu günleri sağlıkla atlatalım da alınan kiloları veririz nasılsa :) 

Artık öğle yemekleri için dışarı çıkmıyoruz, yemekhaneye gitmiyoruz, o yüzden sefer tası hareketi başladı. Her gün işe salata, çorba, önceki günden kalan yemek ya da pratik kek / çörek /ekmek götürmek gerekiyor. 

Bu fırsatla aylardır yenilenmeyen bloga, evde olduğum sürelerde yeni tarifler girmeye niyet ettim. Bakalım nasıl olacak. Bu arada ararsanız ANNE KEDİ Facebook sayfası ve instagram hesabımı kapattım, belki doğru bir zaman değil ama sosyal medyada daha az zaman harcama kararım var.

Bu niyetle paylaştığım tarif iş yerinden arkadaşım Nigar'ın tarifi. Ben daha önce tatlı patates ile farklı bir versiyonunu yapmıştım, o tarif burada. Nigar bu tarifi çok güzel yapıyor, ben sanki onun kadar lezzetli yapamıyorum ;)


* Hafta sonu kahvaltısına pratik oluyor, evde kalanlar hafta içi de yapabilir tabii ki.
* 1 çay bardağı = 1/2 cup
* Nigar küçük kare borcamda yapıyor ben küçük yuvarlak borcamda :)


Patatesli Kek

3 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı peynir (evde ne varsa)
2 küçük patates (rendelenmiş)
1-2 yemek kaşığı maydanoz (kıyılmış)
2-3 dal taze soğan (kıyılmış)
1 çay kaşığı kırmızı biber
1/2 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı çörek otu
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

  • Yumurtayı iyice çırpın. Üzerine  yoğurt ve sıvı yağı katıp çırpmaya devam edin.
  • Yeşil soğan, maydanoz, peynir ve patatesleri karışıma ekleyip çırpın.
  • 2 çay bardağı unu ekleyip  karıştırın. Kabartma tozu, tuz, kırmızı biber, karabiber ve çörek otunu ilave ettikten sonra karıştırıp küçük kare borcama karışımı dökün, önceden ısıtılmış 160-170 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: