7 Şubat 2016 Pazar

Tatlı Patates Keki



Bu hafta sonu nasıl geçti anlayamadım. Biriken işler, okulun açılacak olması, nöbetçi olmam derken zaman çok çabuk geçti. Hiç olmazsa yeni bir tarif paylaşayım da içim rahat etsin.

Tatlı patatesi Tazedirekt'ten aldım ama büyük marketlerde bulabilirsiniz. Yiğit ile çiğ halinin tadını bile beğendik. Pişince tadı biraz bal kabağını andırıyor. İlk denememde patatesleri küp küp doğrayıp, baharatlarla çeşnilendirip fırınladım. Yiğit köfte ile yedi ben de haşlanmış cibes ve brokoli ile tükettim.

İkinci denemeyi annem yaptı ve süper bir kek çıktı ortaya. Kek demek yeterli değil ekmek, çörek ne derseniz artık. Ben kahvaltıda yemeyi tercih ettim ama her şekilde olur, misafire çayın yanına tuzlu olarak yapabilirsiniz.

Tatlı Patates Keki

1 kg tatlı patates
1 kuru soğan
3 diş sarımsak
1 demet dereotu
1 demet maydanoz
1 kahve fincanı zeytinyağı
2 yumurta,1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı peynir rendesi
1 çay kaşığı kekik, nane, pul biber, karabiber, tuz
  • Tatlı patatesi haşlayıp rendeleyin.
  • Kuru soğan ve sarımsağı incecik kıyın.
  • Dereotu ve maydanozu incecik kıyın.
  • Tüm malzemeyi karıştırın.
  • Yağlı kağıt serilmiş 26 cm çapında tepsiye hamuru yayın.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: