12 Ocak 2020 Pazar

Yer Fıstığı Ezmeli, Yulaflı, Çikolatalı Kurabiye


Hoşgeldin 2020 

ANNE KEDİ'ye 2019 yılında sadece 3 tarif yazmışım inanamıyorum. Geçen sene benim için oldukça hareketli bir yıldı, hayatıma ilk günden birçok yenilik getirdi. Yeni başlangıçlar her zaman güzeldir, zaman zaman yorulsam da hiç şikayet etmiyorum. 2020 hangi güzellikler, yeni başlangıçlar ile geldi zaman içinde göreceğiz.

2019 yılında sağlıklı mutfak çabam devam etti. Bu çabanın aksadığı, kaçamakların olduğu zamanlar da oldu. Bazen ne pişireceğimi, nereden alışveriş yapacağımı düşünmekten yoruldum. Genel olarak baktığımda yine de dengeli ve sağlıklı tercihler yapmayı başardık. Beslenme tercihimiz geleneksel mutfak olmakla birlikte et/et ürünleri,  şekerli ve paketli gıdalar çok az yer alırken, çoğunlukla fermente gıdalar, sebze ve meyve yer alıyor.

2020 yılına ise tam da kaçamak bir tarif ile başlıyorum. Bu yıl bize ağız tadı, neşe ve sağlık ile gelsin diye tatlı bir tarif seçtim. 

🍪 Kullanacağınız yer fıstığı ezmesi şekerli ise hamura ekleyeceğiniz şeker miktarını azaltabilirsiniz. Tercihim Fitnut %100 yer fıstığı ezmesi  şekersiz ve katkısız
🍪 Esmer şeker şart değil, evde olduğu için kullandım.
🍪 Fırında belirtilen süreden çok tutmayın, çok uzun pişirirseniz kurabiyeler sert olur. 
🍪 Fırından çıkarınca tepside soğumasını bekleyin, ağzı kapalı bir kapta muhafaza edebilirsiniz.

Yer Fıstığı Ezmeli, Yulaflı, Çikolatalı Kurabiye (20 adet)

1 yumurta
3/4 cup esmer şeker
1/2 cup yer fıstığı ezmesi (şekersiz)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
1 cup un
1/2 cup yulaf
1/2 cup damla çikolata
1 paket kabartma tozu
  • Yumurta ve şekeri derin bir kasede çırpın. Yer fıstığı ezmesi ve tereyağını ekleyip çırpmaya devam edin.
  • Kuru malzemeleri ekleyip iyice karışına kadar yoğurun. En son çikolatayı ekleyip yoğurun.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp dizin, üstüne hafifçe çatalla bastırın.
  • 160 dereceye ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba
mutlu yıllar

Ankara Boyacı dedi ki...

Iyi bir site.

Maidenin Mutfağı dedi ki...

Merhabalar ellerinize sağlık :)

Maidenin Mutfağı dedi ki...

eline sağlık