30 Aralık 2018 Pazar

Altın Karışım


İki sene önce hayatıma giren ve son bir senedir düzenli tükettiğim altın karışım diye adlandırılan, muhteşem bir iksirden söz etmeliyim. Bu karışım ve marine kırmızı soğan tarifim instagrama 2018 yılında damgasını vurdu (elbette beni takip eden sevgili arkadaşlarım arasında :)) Bende 2018 yılının son tarifleri olarak ikisini ekliyorum.

Bu paylaşımdaki tüm fotoğrafları instagram hikayelerde paylaştığım şekilde ekliyorum. Bu paylaşımlar altın iksiri ne şekilde kullandığım hakkında da bir fikir verebilir.



Zerdeçalın faydaları biliniyor ve bir çok bilimsel çalışmayla da desteklenmiş durumda. Özellikle Prof.Dr. Erkan Topuz Hoca'nın da tüketilmesini önerdiği bir baharat. Karabiber ile bir arada kullanıldığında etkisi katlanıyor.

Benim bağışıklığımı desteklediğini birebir yaşayarak gördüm. Özellikle kefirle tükettiğim için astım ataklarım azaldı, neredeyse hiç hasta olmuyorum.


Ölçüleri yine instagramda takip ettiğim Gıda mühendisi Erdem Öner'in verdiği şekilde yapıyorum. Kendisini takip etmenizi şiddetle öneriyorum. Kafanızdaki gıdalarla ilgili bir çok soruya paylaşımlarında cevap bulabilirsiniz.

Her gün 1-2 tatlı kaşığı ölçüsünde mutlaka kullanıyorum. Genellikle kahvaltıda 1 bardak kefire ilave etmeyi tercih ediyorum. Bazen de kemik jölesine ilave ederek tüketiyorum. Bunun dışında mutlaka çorbalara ilave ediyorum. Beslenme tarzınıza göre alışkanlığınızı oluşturabilirsiniz.

Haftalık olarak karışımı hazırlıyorum. Mutfak masasında baharatların yanında her an elimin altında duruyor.

Elbette baharatlar taze, kaliteli ve güvenilir yerlerden temin edilmiş olmalı.



Altın Karışım

3 tatlı kaşığı toz zerdeçal
1 tatlı kaşığı toz karabiber
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • Hepsini karıştırıp ağzı kapalı cam bir kasede saklayın.
  • Tüketmeden önce iyice karıştırıp homojen hale getirin.

Hiç yorum yok: