22 Aralık 2018 Cumartesi

Zencefilli Pekmezli Kurabiye


Hoşçakal 2018

2018 bitmeden son 15 gün için kendime hedefler koydum ve instagram hikayelerde de paylaştım. Kendim için yaptığım bir challenge listesiydi aslında. Neler var derseniz yarım kitabımı bitirmek, 2019 yaratım panosu hazırlamak, zencefilli kurabiye pişirmek, 3 gün detoks yapmak, 2018'i gözden geçirip yazarak vedalaşmak gibi bir çok madde var.

Zencefilli kurabiye pişirmeyi zaten istiyordum. Bu bahane ile eski yeni yıl kurabiyesi tarifim yerine, şimdiki yaşam tarzımıza daha uygun şekersiz bir tarif yapmak istedim. Böylece hem şekersiz hem de tereyağsız bir tarif oldu. Tereyağsız kurabiye olmaz ön yargısından da uzaklaşıyorum iyice.

*** Unu 3 su bardağı ekledim. Unu yavaş yavaş karıştırarak ekleyin mutlaka, una göre miktar değişebilir.


Zencefilli Pekmezli Tarçınlı Kurabiye

1 yumurta
Yarım çay bardağı zeytinyağı
2 çay bardağı pekmez
1 yemek kaşığı su
1 paket (5 gram) karbonat (yaklaşık 1 tatlı kaşığı)
1 tutam tuz
2 tatlı kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı toz tarçın
3 su bardağı un

  • Zeytinyağı ve yumurtayı çırpın. Pekmezi ekleyip çırpın.
  • Un hariç diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.
  • Unu yavaş yavaş eklerken karıştırın. Hamur şekil alacak kıvama gelince 10 dakika dinlendirin.
  • Çok az un serpilmiş tezgahta hamuru 1-2 cm kalınlığında açıp kalıp ile şekillendirin.
  • İsterseniz üzerine toz şeker serpebilirsiniz. Ben yarısına  serptim yarısını sade yaptım. 
  • Yağlı kağıt serilmiş tepside 170 dereceye ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: