2 Şubat 2018 Cuma

Fırında Zerdeçallı Karışık Sebze


Fırında pişirdiğim zerdeçallı sebzelerim fotoğrafta geri planda kalmış, çorba öne çıkmış ama olsun o da çok lezzetli ve sağlıklı. Ezogelin çorbanın tarifi blogda var, bu sefer bol kemik suyu ile pişirdim. En kısa zamanda kemik suyu yapılışını da eklemek istiyorum. Hatta bugün azalan stoğumu yenilemek için ilikli kemik aldım, hazırlama aşamalarını fotoğraflarım.

Fırın sebzeler benim her mevsim kurtarıcım. Mevsimin sebzeleri ile, bol baharatla pişiriyorum. Hafta içi akşam için ezogelin çorba ve karabuğdaylı bulgur pilavı ile harika bir menü oldu.


Bu sefer patates, havuç, brokoli, pancar, sarımsak ve arpacık soğan kullandım. Genellikle evde ne varsa içerik değişiyor. Bazen yer elması, kereviz, karnabahar oluyor. Patates, soğan ve sarımsak ise demirbaş, her zaman koyuyorum. Çeşitli ve bol sebze yemek için çok pratik bir tarif, biz çok seviyoruz.

Pancar diğer sebzelere göre daha zor pişiyor. Yumuşak olmasını istiyorsanız önceden biraz haşlayabilirsiniz ya da benim yaptığım gibi fırın kabı kullanmayıp, pişirme torbası tercih edebilirsiniz. Biz pancarı çiğ yemeye alıştığımız için sert kalması sorun olmuyor.

Sebze sosunda bol zerdeçal kullandım. Zerdeçalın faydasını, antiviral etkisini, kanser üzerine etkilerini duymayan kaldı mı? Zerdeçal konusunda da mini bir yazı hazırlamalı, buralara artık daha sık uğramalı o zaman.

Pişerken pancarın saldığı muhteşem renkli suyu ve diğer sebzelerle buluşmasına bayılıyorum.

Ölçüler 2 kişilik minik ailem için yeterli, siz artırabilirsiniz elbette :)

Baharat ve yağ miktarını da kendinize göre değiştirebilirsiniz. Zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar ve bol çeşitli baharat kullanmak gerekli.


Fırında Zerdeçallı Karışık Sebze 

1 orta boy patates
1 havuç
Yarım çiçek brokoli
1 küçük pancar
10 adet arpacık soğan
5 diş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı zerdeçal
  • Sebzeleri yıkayıp, soyun, iri parçalar halinde doğrayıp derin bir kaba alın. Soğan ve sarımsağı soyun, bütün olarak ekleyin.
  • Üzerine yağ ve baharatları ekleyip karıştırın.
  • Sebzeleri fırın kabına alıp 170 derecede yumuşayana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: