3 Şubat 2018 Cumartesi

Her Derde Deva Hindistan Cevizi Yağı


Doğanın İnsana Verdiği Mucize

Hayatımıza girmesi öyle çok uzun zaman olmadı. Yakın zamana kadar rendesini bilirdik, sonra ithal meyvelerden ilk hayatımıza girenlerden biri oldu. Merak edip aldık pek öyle aman aman bir şeye de benzetemedik. Filmlerde ve özellikle yabancı tariflerde, uzak doğu mutfağında sık sık karşımıza çıkar oldu ve bugün hayatımızı istila etti. İstila etti diyorum çünkü benim bu meyvenin yağını, suyunu, sütünü bulaştırmadığım bir yer yok ! Evdeki ergen biraz isyanda, hindistan cevizi yağı lafını duymak istemiyormuş. Ne yapabilirim o kadar faydalı ki, doğal beslenme yaşama çabası olan, kozmetiklere mesafeli duran, çeşitli alerjileri olan birisi için bir mucize.

Hindistan cevizi suyu ve sütünü yemeklerde ve içeceklerde kullanıyorum. Onlar için ayrı tarifler yazarım ama bugün konum hindistan cevizi yağı. Yağın yemeklerde kullanımını burada yazmadım, daha sonra tariflerde bahsederim.

Google'da araştırırsanız yağın faydalarını bulabilirsiniz, kısaca bahsedelim yine de. İçeriğindeki sağlıklı yağlar mükemmel enerji kaynağıdır, yağ olarak depolanmaz ve sindirimi kolaydır. Bununla ilgili şimdiye kadar bir çok çalışma yapılmış. Beyin, kalp, karaciğer, sindirim sistemi, cilt ve bağışıklık sistemi için faydalı. Bir çok cilt ve bağışıklık sistemi hastalıklarında kullanılıyor.

Ben neler yapıyorum bu yağ ile? Bir çok sebeple kozmetik ürünlerimi bitkisel, doğal, vegan ve cruelty free ürünlerden seçerim. Hindistan cevizi yağı kullanmaya başlamam ile bir çok kozmetik ürünü bıraktım bile. Kullanım alanlarımı görünce evde mutfakta, banyoda, yatak odamda hindistan cevizi yağı olduğunu fark edeceksiniz. Mümkünse organik olanı seçmeye çalışıyorum, bazen bulduğumu alıyorum. Yağı pahalı bulanlar olabilir ama eskiye göre çok çeşitli marka ve fiyat bulabilirsiniz. Bir de hayatımızdan çıkan kozmetik ürünleri düşününce pahalı gelmeyecektir.

** Hindistan cevizi yağının erime noktası 24 derece, kışın özellikle katı haldedir, ortam ısısının artmasıyla sıvılaşır. Katı halini elinize aldığınızda erimeye başlar.

  • Saç Bakım Yağı: Haftada bir kez saçlarım kuruyken sürüp topluyorum. 3-4 saat bekletiyorum. Özellikle hafta sonu iş yaparken, mutfaktayken yapıyorum ki mümkün olduğunca uzun kalsın. Kuru ve boyalı saçlar için iyi bir besleyici maske görevi görüyor. Daha sonra her zamanki gibi yıkıyorum.
  • Peeling: Küçük bir kasede 1 çay kaşığı hindistan cevizi yağı ile 1 tatlı kaşığı türk kahvesini karıştırıyorum. Kıvamı sürülebilir şekilde olacak, miktarı arttırabilirsiniz. Haftada bir iki kez duşta yüz ve vücut peelingi olarak kullanılabilir.
  • Ter ve koku önleyici: Deodorant ya da roll on demek istemedim çünkü tamamen farklı, basit ve işe yarar. Bu tarifi bir çok çok blogda görebilirsiniz, ben en basit halini yapıyorum. Çok terleyen birisi değilim, diğer roll on ya da deodorantlardan farkını görmedim. Ter ve koku sorunu yaşayanların da deneyimleri var, denemek lazım. Burada en çok korkulan konu tüylenme artışına neden olması. Hindistan cevizi yağının argan yağı / badem yağı gibi kıl kökü güçlendirici etkisi bilinmiyor. Kendi deneyimim de olmadığı yönünde ama kişiye göre değişim olabilir.
  • Derin bir kasede hindistan cevizi yağı ve karbonatı bulamaç haline getirene kadar karıştırıyorum. Ölçü göz kararı, yine sürülebilir olmalı. Evdeki eski krem kutularına ya da uygun kapaklı bir kutuya / şişeye alıyorum ve diğer deodorantları ne sıklıkla kullanıyorsam aynı şekilde sürüyorum. Parmağımın ucuyla minik bir dokunuş yeterli oluyor.
  •  Makyaj Temizleyici: Bir parça pamuğa yağı döküp cildinizi silin, durulama bile gerektirmez. 
  • Cilt Nemlendirici: Temel kullanımım vücut yağı olarak, her mevsimde. Kışın kuruyan cildim için, yazın güneş ve deniz sonrası destek olarak. Her zaman duştan sonra nemlendirici olarak, gerektiğinde masaj yağı olarak.
  • Tırnak Bakım Yağı: Tırnak ve tırnak kenarları için manikürde kullanıyorum. Daha önce bir sürü para verip tırnak yağı alırdım. (Sally Hansen vb) Hiç gereği yokmuş, yağı sürün yumuşatın, manikürü kendiniz yapın :)
  • Gece Bakım Yağı: Mucizevi gece bakım yağları var, hepsi çok güzel mis kokulu, gel beni al sür diyor. Aldım sürdüm, çok sevdim ama çok etkisini göremedim. O zaman bir de kendim deneyeyim istedim. Elimde hindistan cevizinden başka bir çok yağ var. Kendi cildimin ihtiyaçlarına göre belirleyip karışım hazırlıyorum. Kendinize göre oluşturmak çok kolay, sadece cildiniz ve yağları tanımak gerekiyor. Temel hindistan cevizi yağı elbette. Ben bir diğer mucizevi yağım, her yaz taze hazırladığımız kantaron yağını, tea tree oil ve melisa yağını seçtim. Bir dahaki sefere avakado yağı ve aynı sefa ile yapabilirim. Kesinlikle argan ve badem yağı kullanmam. Bu karışımı gece yatmadan önce gün aşırı kullanıyorum.
  • Oil Pulling (Ağızda Yağ Çekme): Gelelim en önemli konuya. eğer daha önce duymadıysanız bu konuyu araştırmanızı öneririm. Ben instagramda takip ettiğim @alternatiftipterapisti Ferah Şıvga'nın paylaşımlarından öğrendim. Kendisini takip etmenizi öneririm.


Oil pulling, ayurvedik bir yöntem. Sadece hindistan cevizi yağı ile yapılmıyor. Zeytin yağı, susam yağı, farklı yağ karışımları kullanılıyor. Hindistan cevizi yağı tadı ve kokusu ile benim için dayanabilir olduğu için kullanıyorum ve benim gibi kullanan da çok fazla.

Uygulaması:

Oil pulling, sabah kalkar kalkmaz, hiç bir şey yemeden içmeden, yağın ağız içinde ve dişlerin arasında 15-20 dakika kadar döndürülmesi şeklinde uygulanıyor. İlk başlarda bu süre çok uzun, özellikle öğürme refleksi olanlar için. Ben 2 dakikadan uzun yapamıyordum, zamanla bu süre uzadı ama hala 10 dakikaya ulaşamadım. İşlem sonunda yağ kesinlikle yutulmaz, atılır. Sonrasında ağzını su ile çalkalayıp dişlerinizi fırçalayabilirsiniz.

Yapmayın:

Yağı asla gargara yapmayın. Sadece ağız içinde döndürün. 
Yağın boğazınıza inmesine izin vermeyin. Ağzınızın içinde kalmalı.
Süreyi doldurduktan sonra yağı kesinlikle yutmayın, mutlaka tükürün.

Etkisi özellikle ağız ve diş sağlığına yöneliktir. Diş eti kanamalarına, diş lekelerine, tartara etkili, diş eti rengini düzeltme, damak tadını iyileştirme gibi etkilere sahiptir. Dil üzerinde pas oluşumunu zamanla yok ediyor.

Genellikle alerjik, sistemik, otoimmun rahatsızlıklara da etkisi söyleniyor. Tıbbi bilgi vermek istemiyorum merak ediyorsanız mutlaka araştırıp uygulayın.

Benim hindistan cevizi yağı kullanım şeklim bunlar. Daha çok farklı şekilde kullanılabilir. Örneğin diş macunu yapanlar çok fazla, henüz denedim. Şimdilik oil pulling yeterli geliyor.

Sizin farklı kullanım alanlarınız varsa paylaşırsanız sevinirim.

1 yorum:

etimesgut boyacı dedi ki...

ıyı bır sıte teşekkürler.