10 Ağustos 2014 Pazar

Sassy Water / Sassy Su / Detoks Suyu



Adına ne derseniz deyin benim meşhur metabolizma hızlandırıcı çayımdan sonra en favori içeceğim oldu. Hiç bir zaman katı diyetler yapmadım ama son zamanlarda artık kendime "dur" deme zamanı geldi. Bazı metabolik hastalıklar, genetik yatkınlıklar kendime çeki düzen vermemi söylüyor. Uzun zaman önce Karatay Diyeti benzeri beslenme alışkanlığı edindim ama zaman zaman, son zamanlarda da çok sık bu tarz beslenmeyi bozmaya başladım.

Şimdi toparlanma diyetimde içtiğim bu detoks suyun tarifini vereyim. Tarifin orjinali "Flat Belly Diet" kitabından, kitabın Türkçesi de var.

 Suyu akşam hazırlayıp buzdolabına kaldırıyorsunuz yani bir gece mutlaka dinlenecek. Ertesi gün bu su tüketilecek, akşam yeniden ertesi günün suyunu hazırlıyorsunuz. Bunun yanı sıra diğer detoks etkili bitkisel çaylar, bol sıvı tüketebilirsiniz ama gazlı içeceklerden uzak durun.


(Fotoğraf alıntıdır.)

Sassy Su
2 litre içme suyu
1 adet büyük boy veya 2 adet küçük boy salatalık
1 adet limon
12 adet taze nane yaprağı
1 çay kaşığı kadar taze zencefil rendesi
  • Salatalığı ve limonu doğrayın. Zencefil ve nane ile beraber suyun içine ekleyin. Şişenin ağzını kapatıp buzdolabına kaldırın. Ertesi gün içinde tüketin.
  • İş yerine, okula giderken ya da dışarı çıkarken yanınıza almak isterseniz suyu süzüp bir şişe içine aktarabilirsiniz.
(Fotoğraf alıntıdır.)

1 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Yaw burada zencefil bulamıyorum. Neyse kardeşim getirecek 21 inde. Limonatamı da zencefilsiz yaptım zaten.

Sinirli anne