18 Ağustos 2014 Pazartesi

Vanilyalı Maraş Usulü Dondurma



Tefal Dondurmacım ile harika dondurmalar yapmaya devam ediyorum. Maraş usulü dondurma yapmak hep aklımdaydı, ilk fırsatta da denedim. İnternette tarifleri inceledim, Tefal Dondurmacım'ın kitabındaki tarifi uygulamaya karar verdim.

Tek fark keçi sütü kullandım ve 1 adet çubuk vanilya ilave ettim. Tarifi aynen aktarıyorum.

Maraş Usulü Vanilyalı Dondurma 

12 gram toz salep (3 tatlı kaşığı) 
1 litre keçi sütü
400 gram şeker
1 adet çubuk vanilya
  • Tefal Dondurmacım ile Maraş usulü dondurma yapmak için süt, şeker, vanilya ve toz salebi bir tencerede karıştırarak kaynatın. Başka bir kaba aktarıp soğumaya bırakın.
  • Haznesini buzlukta 24 saat soğuttuğunuz dondurma makinanızı çalıştırın. Soğuyan karışımı hareket halinde olan dondurma makinesine dökün. Kıvam alana kadar, yaklaşık 15-20 dakika çalıştırın. 
  • Dondurmanızı plastik spatula yardımıyla başka bir kaba alın. Buzdolabına koyup -18°C'de muhafaza edin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim :))