28 Nisan 2013 Pazar

Evde Yoğurt Yapımı 3 / AOÇ Yoğurt Sütü


Evde Tefal Yoğurtçum ile yoğurt yapmaya devam ediyorum ama uzun süredir de Atatürk Orman Çiftliğinin (AOÇ) yoğurt sütünü denemek istiyordum. Annem, Çiğdem, iş yerinden arkadaşlarım kullanıyorlar ve kıvamından, lezzetinden, pratikliğinden çok memnunlar.

Dün haftalık alışverişi yaparken günlük süt reyonunda görünce artık deneme zamanı dedim. Niyetim Yoğurtçum ile kullanmaktı ama süt 3 litre olunca 1 litresini ya fırında ya da babaanne usulü mayalam gerekecekti. Bu aralar dışarısı güzel ama evin içi serin bu yüzden sarıp sarmalarım ama ya tutmazsa diye endişelendim, fırının yoğurt modunda mayalamaya karar verdim, iyi ki de öyle yapmışım süper oldu.

Çiğdem ve annem yoğurdu hep kavanozlarda mayalıyorlar, daha az sulanıp daha kolay tutuyormuş. Ben de bu sefer öyle yaptım. 3 litre sütten yaklaşık 2,5 litre yoğurt mayaladım. 


AOÇ'nin hem inek hem de keçi sütü içeren yoğurt setleri var, 3 ve 5 litrelik kutularda satılıyor.


Kutudan 3 litre süt ve 200 ml yoğurt kültürü çıkıyor. Kutuda ve şişenin üzerinde yoğurdu nasıl mayalamanız gerektiğini anlatmışlar. Ben de aynen uyguladım.

Sütü bir taşım kaynatıp el yakmayacak sıcaklığa kadar  (yaklaşık 45-50 C) soğuttum. Yoğurt kültürünü ilave edip iyice karıştırdım. Kavanozlara paylaştırdım. Fırının yoğurt modunda kavanozların ağzı açık şekilde 3 saat mayaladım. Kavanozların kapaklarını kapatıp buzdolabına kaldırdım.

Afiyet olsun.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende yoğurdunu evde yapanlardanım..Her hafta düzenli çalıştığım yere sütüm gelir. Bir kısmını kaynattıktan sonra kızıma ayırırım.Diğer kısmıyla yoğurt yaparım

marifet ellerimizde dedi ki...

bende hep evde mayalarım..en saglıklısı:)ellerıne saglık canım

Oglak Kizlari dedi ki...

Kenger mayası ile yoğurt yaptım ben yaw. Beklerim.

Ellerine sağlık.

Organik anne

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

Ezgi.Kepsutlu dedi ki...

Ben aoç yoğurt yapma setini denedim,çok memnun kaldım.sağlıklı ve de lezzetli oluyor. http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/ - Kaynak Linki: http://ailecesaglik.com/beslenme/evde-kendiniz-yapin/ev-yogurdu-yapim-tarifi/

bora özgür dedi ki...

SADECE EV TİPİ YOĞURT YAPMIŞ OLUYORSUNUZ SUYU UÇURULDUĞUNDAN KIVAMI DA İYİ OLUR

FAKAT MARKETTEKİ YOĞURTTAN Bİ FARKI YOK EVDE HOMOJENİZE YOĞURT YAPIYORSUNUZ

Bİ ŞEKİLDE PREBİYOTİK YOĞURT YAPMANIZ GEREKİYOR YA PREBİYOTİK YOĞURT MAYASI BULUN ( PİYASAYA GİRİYOR YAVAŞ YAVAŞ MARKA ÇEŞİTLİLİĞİ TALEBE GÖRE ARTACAKTIR )