17 Kasım 2013 Pazar

Ballı Zencefilli Şerbet 2


Uzun zamandır blogumdan uzak kaldım. Günlük koşuşturma ve hızlı hayat sevdiğim işlere zaman ayırmamı zorlaştırıyor. Çok isteyerek başlamama rağmen İtalya gezisinin ayrıntılarını bile tamamlayamadım. Bu sene Yiğit için çok önemli, liseye geçiş sınavlarına hazırlanıyor. Bu yüzden kış aylarını en az hastalıkla atlatmak için seferber oldum. Doğal beslenmenin yanı sıra takviyeler de hazırlıyorum. Ballı zencefilli şerbet de bunlardan birisi.

2007 yılında ballı zencefilli şerbetin tarifini vermişim. Geçen seneye kadar zencefil şerbetini kuru zencefil tozu ile yaptım, ara sıra tazesini de kullanıyorum. Zencefil tozunu ayrıca keklerde, salepte, Yiğit için hazırladığım öksürük macununda da kullanıyorum. 

Bu sene ise siyah çaya ya da bitki çaylarına birer ince zencefil dilimi atmayı alışkanlık haline getirdik.

Zencefilin faydası saymakla bitmez, kış hastalıklarını önlemede, öksürük ve boğaz ağrısında kesinlikle çok faydalı.
  • Karışımı hazırladıktan 24 saat sonra kavanozun yarısına kadar su bırakmış oluyor, içmeye başlayabilirsiniz.
  • Karışımdan 1-2 tatlı kaşık alıp sıcak ya da soğuk suya ekleyerek tüketin. Ayrıca maden suyu ve sade gazoza ekleyerek yaz aylarında serinlemek için içebilirsiniz.



Ballı Zencefilli Şerbet
1 orta boy taze zencefil
1 limon
Bal
  • Zencefilin kabuklarını soyup rendeleyin. Limonu ince dilimler halinde doğrayın.
  • Kavanozun içine zencefil, limon dilimi olarak sıralayın, üzerine bal gezdirin. Bu işlemi 3-4 kez tekrarlayın.
  • Kavanozun kapağını kapatıp buzdolabına kaldırın.
  • Kavanozda biriken sıvıdan 1-2 tatlı kaşığı alıp 1 bardak sıcak suyun içine karıştırıp için. İsteğe göre limon dilimleri ve bal ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Pınarcığım demekki sizdede aynı heyecan var benim kızımda bu sene giriyor sınava ve çok koşuşturmacalı bir yıl . Bu hafta sonu maalesef hastalandı bu tarifi bende deneyeceğim hemen ellerine sağlık .Yiğit ede şimdiden başarılar diliyorum sevgiler...

Adsız dedi ki...

Minecim teşekkür ederim. Biz de size başarılar diliyoruz. Gerçekten çok yorucu, koşturmalı bir dönem yaşıyoruz. Haklarında hayırlısı olsun inşallah.
Sevgilerimle