29 Şubat 2012 Çarşamba

Chai / Baharatlı Çay


Soğuk Günlere İç Isıtan Baharatlı Çay

Dünden bu yana Ankara çok kar yağışlı, bugün okullar tatil ve evdeyiz mecburen. Yarın nasıl olacak bilmiyoruz. İşte böyle havalara uygun bir çay, chai. Bizim ıhlamurumuza, siyah çayımıza ne oldu demeyin, onların yeri zaten belli.

Chai'nin ana vatanı Hindistanmış ve sokaklarda sık sık rastlanıyormuş. Benim Chai ile ilk tanışmam Starbucks'da Chai Tea Latte ile başladı ama asıl sevgim Doğadan Büyülü Bohça serisinden Chai poşet çay ile oldu. Evde bu çay eksik olmuyor ama ne de olsa poşet çaylarda aromalar olabiliyor. Ben de böylece evde Chai denedim, ara sıra yapıyorum.


Çayınızı isterseniz sade isterseniz sütlü içebilirsiniz. Süt kesinlikle hafifletici bir tat veriyor.

** Ben kakule çekirdeklerini ezmedim, daha belirgin tat isterseniz çekirdekleri havanda ezebilirsiniz.

Chai / Baharatlı Çay (2 kişilik)

3 adet kakule
3 adet karanfil
3 adet tane karabiber
1 kabuk tarçın
1 küp taze zencefil
1 çay kaşığı muskat rendesi
1 tatlı kaşığı siyah çay
2 su bardağı su
  • 2 su bardağı su içinde baharatları 2 dakika kaynatın. Siyah çayı ekleyip demlendirin.
  • Fincana çayı süzerek aktarın, isteğe göre süt ilave edin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

CAFE MERCİMEK dedi ki...

ilginç hiç aklıma gelmezdi denemek lasım

Oglak Kizlari dedi ki...

E peki tadı nasıl oluyor.
Gerçi bayılırım ben bööle çaylara.

Ellerine sağlık.
Otsever anne Çiğdem

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben de deneyeceğim sevdim bu tarifi :)))

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Çiğdemcim bu tarif hazırlar kadar yoğun aromalı olmuyor, miktarları arttırarak daha yoğun tat elde edilebilir. Bu çayda daha çok tarçın ve zencefil tadı baskın
Sevgilerimle

durutarifler dedi ki...

Ben de çok severim bitki çayları
Benzer bir çay bende yapıyorum
Kışın helede de dışarıda kar yağarken nefiss
Ellerine sağlık
Sevgiler