4 Ocak 2012 Çarşamba

Üç Biberli Tavuk



Actifry Family'i yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. Benim için patates kızartmasının dışında her şeyi yapıyor. Eskisine göre patates kızartmasını da daha rahatlıkla pişirir oldum sayesinde. Bana göre özellikle tavukla hazırlanan tariflerde, yağlı etlerde oldukça başarılı. Et yağlı değilse, pişirme süresini uzun tutarsanız kuruyabiliyor. Bunun için de Actifry ile bol deneme yapmak gerekiyor, sanırım 8 aylık tecrübe yazmak için yeterlidir. Cihazla birlikte verilen tarif kitabı da oldukça kullanışlı, ilk başlarda Tefal'in tariflerine uydum, artık kendime göre uyarlıyorum.

Üç biberli tavuk yemeği de benim ilk Actifry Family tarifim olsun, ANNE KEDİ'de daha önce yapıp etiketlemediğim tarifleri de zaman içinde etiketlerim. Bu tarif Actifry Tarif kitabındaki Üç Biberli Hindi Tarifinin uyarlaması.

Fotoğrafta tavuklar soya sosunun verdiği renk ile oldukça koyu renk çıkmış. Olsun, soya sosunu özellikle tavuğa çok yakıştırıyorum, ayrı bir lezzet veriyor. Yine Actifry ile hazırladığım tavuk kanatta da bol soya sosu kullanıyorum, eğer olur da fotoğraf çekebilirsem, o tarifi de eklerim. Bazen çok sık yaptığım tarifleri fotoğraflayıp yazmayı akıl edemiyorum, zannediyorum ki herkes benimle aynı yemekleri pişiriyor.

** Bu tarifi Actifry ile pişirmeyecekseniz mutlaka wok tava ya da derin bir tava tercih edin.
** 1  Actifry ölçü kaşığı yaklaşık 1,5 yemek kaşığı ölçüsüne denk geliyor.
** Tavuk butu yerine kemiksiz tavuk göğüs, tavuk pirzola da kullanabilirsiniz.

4-5 parça kemiksiz tavuk but
1 adet kırmızı biber
1 adet sarı dolmalık biber
3 adet dolmalık biber
10-12 adet mantar
5-6 diş sarımsak
1 ölçü (Actifry kaşığı) zeytinyağ
2 ölçü (Actifry kaşığı) soya sosu
1  ölçü (Actifry kaşığı) elma sirkesi
1  ölçü (Actifry kaşığı) su
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
  • Tavuk etlerini uzun şeritler halinde doğrayın.
  • Biberleri uzun şeritler halinde doğrayın.
  • Sarımsakları soyup ikiye bölün.
  • Mantarları yıkayıp ayıklayın, doğrayın.
  • Actifry pişirme haznesine zeytinyağını koyup 2 dakika çalıştırın. 2 dakika sonra tavuk etlerini ilave edip 10 dakika çalıştırın.
  • Mantarları ilave edip 7 dakika çalıştırın.
  • Biber ve sarımsakları ilave edip 7 dakika çalıştırın.
  • En son su, elma sirkesi, soya sosu, tuz, karabiberi karıştırıp ilave edin, 10 dakika daha pişirin.
Afiyet olsun.

3 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım bilgilendirmen ve harika tarifin için teşekkürler
rengarenk çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun..Sevgilerrrrr....

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor ben bu tarifi seninde dediğin gibi vok tavada yapıyorum aynı şekilde üç biberli ve halka soğanlı ciğer yapıyorum oda müthiş oluyor tavsiye ederim en kısa zamanda blogumda yayınlarım