10 Ocak 2012 Salı

Karamelize Ceviz ve Badem



Geçen hafta, FikriMühim'den bir paket geldi. Aslında bu aralar katıldığım bir kampanya olmadığı için sürpriz oldu. Pakette Actifry ve FikriMühim'in Yılbaşı için hazırladıkları kuru yemişler ve Actifry tarifleri vardı. Bu tarifler ile hazırlayacağımız baharatlı kuru yemişleri Yılbaşında sevdiklerimizle paylaşmamız için göndermişler ancak bana geç ulaştığı için biz evde kendimiz için hazırlayıp tadına baktık.
  • Karamelize ceviz ve bademin her ikisi de aynı şekilde hazırlanıyor. Ben Tefal'in önerdiği miktarları yazıyorum ancak bir daha ki sefere limon suyunu daha az, tarçını daha çok koymaya karar verdim. 
  • Tarifleri hazırlamak çok pratik, en fazla 10 dakikanızı alacak.
  • Ölçüler için dereceli ölçü bardağını kullandım ancak kolaylık olması için 10 ml bir çorba kaşığına denk geliyor.
  • Baharatlı kuru yemiş hazırlamanın dışında Actifry çiğ kuru yemişleri kavurmak için de kolaylıkla kullanılabilir.
  • Pekmez olarak evde hurma pekmezi vardı, onu kullandım. Üzüm, harnup vb. tüm pekmez çeşitleri kullanılabilir.

Karamelize Ceviz / Badem

200 g ceviz / badem içi
60 ml pekmez
10 ml limon suyu
1 tutam vanilya
1 tutam tarçın
  • Ceviz veya bademleri Actifry'da 5 dakika kavurun.
  • 5 dakika sonunda diğer malzemeleri ekleyin, 4 dakika daha kavurun.
Afiyet olsun.


4 yorum:

durutarifler dedi ki...

OYYY Pınarımmmm nefis olmuştur eminim
Ellerine sağlık
Çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler

Eya dedi ki...

Süper bir tarif...ben normal seker ve su ile yapiyorum...ama pekmezle de denemek istiyorum, paylasim icin tesekkürler...

zehra

Adsız dedi ki...

Sevgili Nilay ve Zehra güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Oglak Kizlari dedi ki...

Vaaayyy. Süper.
Çok pahalı olmasa alırım şu makinayı.
Neyse.

Hayıflanmayan anne Çiğdem