14 Temmuz 2011 Perşembe

Dondurmalı İrmik Helvası


Sanırım bu yazı tatlı tarifleri ile geçireceğim. Hem hafif olsun hem serinletici olsun hem de Ramazan Ayına hazırlık olsun. Yarın Berat Kandili belki irmik helvası tarifi isteyenler olur.

Benim asıl tercihim un helvasıdır ama evin erkekleri irmik helvasını daha çok severler. Ben de irmik helvası yapınca dondurmalı servis etmeyi tercih ediyorum.

* Tarif ve ölçüler anneanneme ait, aslında şerbetinde su kullanılıyor ama ben tüm helvalarda sütü tercih ediyorum. 2,5 bardak su ölçüsünü bozmamak şartıyla sadece süt, sadece su ya da her ikisini de karıştırarak kullanabilirsiniz.
* Tarifte fıstıkların irmikle beraber kavurulması yazıyor ama ben fıstıkları irmikle beraber eklemiyorum, irmiğin rengi sararmaya başlayınca ekliyorum, renkleri beyaz kalıyor böylece.
* Helvayı demlenirken çok fazla karıştırmamak gerekiyor, kaşığın sapı ile hafif karıştırılabilir.
* Helvayı dondurma ile servis yapacaksam şekeri 1,5 bardak kullanıyorum böylece çok tatlı olmuyor.

2 su bardağı irmik
1,5 - 2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı süt
100 g tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
çam fıstığı

Kaymaklı Maraş Dondurması


  • Tereyağ ve sıvıyağı geniş bir tencereye koyun. Yağ eriyince irmiği ilave edip irmiğin rengi altın sarısı bir renk alana kadar sürekli karıştırarak orta ateşte kavurun.
  • İrmik kavrulurken toz şeker ve sütü ayrı bir tencereye alıp şeker eriyene kadar sütü ısıtın.
  • Sıcak sütü kavrulan irmiğe ekleyin, iyice karıştırın.
  • Tencerenin kapağını kapatıp ocağı da en kısık konuma getirin, irmiğin sütü çekmesini bekleyin.
  • Sütü çekince ocağın altını kapatıp üzerine temiz bir bez örterek 10-15  dakika demlenmeye bırakın.
  • Helva demlenip ılınınca bir kasenin içine helva koyup kaşıkla ortası çukur kalacak şekilde yerleştirin. Ortadaki çukura 1-2 kaşık kaymaklı maraş dondurması koyup üzerini tekrar helva ile kapatın.
  • Kaseyi servis tabağına ters çevirip dondurmalı irmik helvasını çıkarın, hemen servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: