16 Mayıs 2011 Pazartesi

Haftasonu Toplantısı


Arkadaşlarımla birlikte olduğumuz bu sofranın üzerinden oldukça uzun zaman geçti aslında. Kızlarla aramızda "Gün" olarak adlandırsak da, pek de kurallara bağlı olmayan, canımız istedikçe, rahat rahat toplandığımız zamanlar için ben sofrada 18 çeşidin bulunmasını teklif etmiştim :) Neyse ki sonunda abartmayalım diye karar aldık.



Bir çeşit tatlı, bir çeşit tuzlu, bir iki salata şeklinde karar verdik ama henüz Actifry Family alalı 1 hafta olmuştu, ben de 1-2 kızartmayı Actifry ile yapmak istedim.

Sofradaki lezzetlerin bir kısmı ANNE KEDİ arşivde var, olmayanlarda en kısa zamanda eklenecek.

Lazanya
Ananaslı Cheesecake
Yoğurtlu Patates Salatası
Acılı Ezme
Havuç Kızartması (Actifry Family ile)
Patates Kızartması (Actifry Family ile)
Közlenmiş Kırmızı Biber Salatası
Pancar Turşusu


Sofrada beni en çok endişelendiren ananaslı cheesecake oldu. İlk kez deneyeceğim tarifleri genellikle misafirlerim için yapmam, mutlaka 1-2 sefer kendimize yaparım ama bu sefer tarifi aldığım bloğa o kadar güveniyordum ki  denemeye cesaret ettim, sonuç hayal kırıklığı oldu. Cheesecake kötü değildi ama benim her zaman uyguladığım tarifleri arattı. Dokusu çok sıkı oldu, kalıptan çıkmadı, hayal ettiğim lezzette değildi vs.


Havuçlu Patates Salatası, kolay, lezzetli ve bereketli.


Acılı Ezme, misafir sofralarının vazgeçilmezi.


Lazanya, bu konuda iddialıyım, genellikle haftasonları Lazanya Davetleri yaparım ama ilk kez bir çay saatinde börek yerine lazanya yaptım.

Patates kızartmasını çok severim ama yağlı yemeyelim, kilo almayalım diye pek tercih etmezdim. Actifry Family ile artık gönül rahatlığı ile yapıyorum. Lezzet konusunda arada fazla fark yok, en azından oğlum beğeniyor. Arkadaşlarıma da denemeleri için hemen taze taze kızarttım.



Havuç Kızartmasını her zaman kısık ateşte, az yağ ile tavada yaparım, bu sefer Actifry ile yaptım, yanında da sarımsaklı yoğurt vardı.

6 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar anne kedicik ne bu saofra ayol kuş sütü de varda bir köşede benmi göremedim onca şeyin içinden:)
elerinize sağlık sizlere afiyet olsun canım
tarifler süper salatalar nefis..
sevgiler

Fatma dedi ki...

Sofra çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık:)

neval dedi ki...

Pınarcım, sofran mükemmel görünüyor.ancak ben ve nazlı diyoruzki bidahaki sefere haberimiz olsun bizde geliriz

Adsız dedi ki...

Fatma Hanım ve Fadiş teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Nevalcim, teşekkürler.Ne demek arkadaşım, her zaman beklerim. Mutlaka bir gün ayarlayıp, gerçekleştirelim. öpüyorum.

Oglak Kizlari dedi ki...

Pınar,

Ellerine sağlık. Çok güzel iki fikir verdin bana; 1. Bağdat Cd de gördüğüm Ziraat fakültesinin satış mağazası, yazını okuyana kadar o dükkanı tamamen unutmuştum. 2. si;
acılı ezmeyi ekmege sürüp, güzel kürdanlarla servis etmek. Süper, süper.

Blog dolaşmaya bayılan anne Çiğdem