5 Ocak 2010 Salı

Taze Otlu Tereyağ


Kahvaltı sofralarında alternatiflerimizden birisi daha. En son İpeklerle beraber yaptığımız kahvaltıda yapmıştım. O zaman küçük kek kalıbında şekillendirdim ama genellikle rulo yapıp dilimliyorum. Bu tereyağı özellikle haşlanmış yumurtanın yanına çok yakışıyor. Miktarları yazmadım çünkü evdeki tereyağ ve yeşillik miktarına göre ayarlıyorum. Bu tereyağını et yemeklerinin yanında servis yapacaksanız içine ezilmiş sarımsak da ekleyebilirsiniz.

Taze Otlu Tereyağ

Tereyağ
Dereotu
Maydanoz
Kırmızıbiber, tuz
Sarımsak (istenirse)
  • Tereyağını oda ısısına getirip yumuşamasını sağlayın.
  • Maydanoz ve dereotunu ince ince kıyın. Erimiş tereyağ ile yeşillikleri, kırmızıbiber ve tuzu (tereyağ tuzlu ise ayrıca tuz eklemeyin) karıştırın. Yağlı kağıt ile şekillendirip rulo yapın, buzdolabına sertleşmesi için kaldırın. Dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.


5 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Kızarmış ekmek üzerine sürülünce hımm harika olur.Ellerine sağlık canım..Sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayyyyyy süpermiş vallahi, ellerine sağlık tatlım.

Sevgiler,
Evren

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çok güzel bir fikir, buzkalıplarında da olabilir değil mi? Ellerine sağlık Pınar, mutlu seneler diliyorum..

Unknown dedi ki...

sıcak ekmegin üstünde kimbilir nasıl leziz bir koku bırakacaktır.ellerine saglık.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

merhaba..peynir canavarıyımdır..tam kahvaltılık olmuş..ellerinize sağlık..