9 Ocak 2010 Cumartesi

Bonibonlu Kurabiye


Yiğit'in doğumgünü için ilk kez bonibonlu kurabiye yaptım. İnternette birçok blogda tarifi var, ben sadece 1-2 değişiklik yaptım. Aşağıdaki tarif rastladığım orjinal tarif ancak yağ miktarı benim için korkutucu ve özellikle bizim evde margarine yer olmadığı için 1 su bardağı olacak şekilde zeytinyağı, erimiş tereyağ karışımı kullandım. Bir de o an için evde ceviz yoktu yerine aynı ölçüde hindistan cevizi kullandım. Kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz oldukça yumuşak oluyor, soğudukça sertleşiyor. Hatta altı pişmiş mi diye bakmak istediğim bir kurabiye parçalandı. Sıcakken bonibonları istediğiniz gibi üzerine yerleştirebilirsiniz.

Bonibonlu Kurabiye (20-25 adet)

250 gram tereyağ / margarin (oda ısısında, yumuşak)
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1/2 bardak ince çekilmiş ceviz
2 bardak un
bonibon
  • Bonibonlar hariç tüm malzemeyi iyice yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde hafifçe bastırın.
  • Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kurabiyeleri fırından çıkarır çıkarmaz üzerlerine bonibon yerleştirin.
Afiyet olsun

3 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım kurabiyeler çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Saygı ve sevginde benden olsunnnnn.

beste dedi ki...

merhabalar, kurabiyeler cok seker gorunuyor, benim oglum sevgi istediginde gelip miyavliyor ben anne kedi o bebek kedi:)

lezzet sefasi dedi ki...

puanli puanli kurabiyee ellerinize saglik.
Sevgiler,Sefa