3 Ocak 2010 Pazar

Sebzeli Makarna Salatası



2010'nun ilk tarifi hafif olsun istedim, çünkü bu yılın hafif ve lezzetli bir yıl olmasını istiyorum. Makarna salatalarını çok sık yapmıyorum ama kalabalık sofralarda kurtarıcı oluyor. Daha önce yoğurtlu makarna salatası tarifini paylaşmıştım. Bu salatayı ise en son Yiğit'in doğum gününde yapmıştım.

Sebzeli Makarna Salatası

1/2 paket salata için uygun boyda makarna (küçük boy makarnalar daha güzel oluyor)
1/2 kutu konserve mısır
2-3 adet közlenmiş kırmızı biber
100 g mantar veya mantar konservesi
1 adet salatalık turşusu
3-4 dal taze soğan
maydanoz
dereotu
1/2 limon suyu
1/2 çay bardağı zeytinyağı
tuz
  • Biberleri közleyip kabuğunu soyun, ince doğrayın.
  • Mantarı ayıklayıp küçük doğrayın, az zeytinyağında kavurun.
  • Turşuyu küp küp doğrayın, mısırın suyunu süzün.
  • Yeşillikleri ince ince kıyın.
  • Makarnayı haşlayın, suyunu süzün.
  • Tüm malzemeyi derin bir kap içinde harmanlayın. Salatayı servis tabağına alın.
  • Zeytinyağı, limon ve tuzu çırpıcıda homojen hale gelene kadar karıştırın, salatanın üzerine gezdirin.
Afiyet olsun.

3 yorum:

Arzu'nun Güncesi dedi ki...

Merhaba, bu tip salataları çok seviyorum. Yoğurtlusunu da çok seviyorum, ben salataları çok seviyorum :)) Ellerinize sağlık

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Güzel görünüyor..Sevgiler..

Özlem dedi ki...

Ayyhh ne leziz bir görüntü, ellerine sağlık