11 Eylül 2008 Perşembe

Ramazan Pidesi ve Yumurta Piyazı



Ramazan sofralarının vazgeçilmezini tadabilmek için artık sadece Ramazan ayını beklememe gerek kalmayacak. Daha önce denemeye hiç cesaret etmemiştim, baktım bloglarda bir pide fırtınası esiyor, ben de katılayım dedim.

Neyse ki cesaretim başarısızlıkla sonuçlanmadı. Ev halkı lezzetten çok memnun kaldı. Ben de bu cesaretle gün aşırı yapar oldum. Ramazan dolayısıyla evde ekmek tüketiminde bir artış oldu, ekmek makinem neredeyse her gün çalışıyor.

Pidenin hamuru için tarifler elle 15 dakika yoğurun diyordu ama makinem sağ olsun beni yine yormadı. Hamur programında 1,5 saatte pide hamuru hazır oldu. Sonrasında iş tepsiye alıp şekillendirmekte. Hamur oldukça yumuşak olduğu için önce gözümü korkutmuştu ama yağlı kağıdın üzerinde şekillendirebildim.

* Ölçüler Sinbo ekmek makinesinin bardak ve kaşık ölçüleridir. (1 bardak = 1 cup = 230 ml, 1 tatlı kaşığı = 1 teaspoon = 5 ml, 1 yemek kaşığı = 1 tablespoon = 15 ml)

Ramazan Pidesi

Yarım paket yaş maya (21 g)
1,5 bardak ılık su
1,5 tatlı kaşığı şeker
500 g un
1,5 çay kaşığı tuz

Üzerine 1 yumurta sarısı, yarım çay kaşığı tuz, susam

Altına tam buğday unu veya kepekli un
  • Makinenin haznesinde ılık su, şeker ve mayayı karıştırıp eritin. Bunun üzerine tuz eklediğiniz unu ilave edin. Hamur programında (1,5 saat) mayalandırın.
  • Mayalanma sonunda büyük bir borcama yağlı kağıt serin. Üzerine bolca tam buğday unu serpin.
  • Üzeri için yumurta sarısı ve tuz karışımını hazırlayın.
  • Hamuru kağıdın üzerine alın, ara sıra elinizi çok az ıslatarak şekil verin. Üzerine parmaklarınızla baklava dilimleri oluşturup, yumurta sarısını sürün, susam serpin. 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Not:
  1. Ben yumurta sarısını bol sürdüm, daha az olmasını isterseniz yumurta sarısına 1-2 yemek kaşığı su ilave edebilirsiniz.
  2. Pideyi elde hazırlayacaksanız malzemeleri en az 10 dakika yoğurarak iyice karıştırın. 1 saat sıcak bir ortamda mayalanmasını sağlayın.
  3. Pideye şekil verirken yumurta sarısı -su karışımını da kullanabilirsiniz. Hamuru çok bastırıp inceltmemeye dikkat edin.

Yumurta Piyazı


Sahurda tok tuttuğu için mutlaka haşlanmış yumurta tüketmeye çalışıyoruz. Yumurtayı bazen yumurta piyazı olarak hazırlıyorum. Ben yeşilliklerle yumurtaları karıştırmıyorum, isterseniz tüm malzemeyi karıştırıp servis yapabilirsiniz.

3-4 haşlanmış yumurta küçük küçük doğranır. Ayrıca kıyılmış maydanoz, dereotu ve taze nane yumurtanın etrafına yerleştirilir. Üzerine zeytinyağı, pul biber ve tuz serpilir.

Afiyet olsun.

6 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Pınarcığım o ne güzel pide öyle ,maşallah,ellerine sağlık.yumurta piyazı da nefis.görüntü süper.harikasın.iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

İLKAY dedi ki...

canımmmm ellerin dert görmesinnnnnn

Adsız dedi ki...

Yiğitimin anası :) Canım perim. Yumurtalı salatayı versene sofraya oturmadan :) alıp kaçayım ben.. Canım çekti.. :)

elleirne sağlık hayatım pidede enfes..

sıcacık sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Off Pinar'cim yine harikalar yapmissin,pide inanilmaz guzel gorunuyor,yumurta piyazi da sahane olmus,offf harika lezzetler,ellerine saglik canisi,kocaman optm.

Iyi pazarlar...

egeli dedi ki...

PINAR'CIM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM PİDEN VE PİYAZIN HARİKA OLMUŞ...SEVGİLER

durutarifler dedi ki...

Sahurda değilde meze gibi yapacaksan içine taze soğanda çok yakışıyor. Hımm özendim şimdi.