2 Temmuz 2008 Çarşamba

Mısır Unlu Ekmek



Bir sürü ekmek tarifim ve fotoğrafları birikti, zaman zaman tarifleri eklesem iyi olacak. Mısır unlu ekmek "The Wooden Spoon Bread Book" kitabından, aynı tarifi Binnur küçük ekmekçikler olarak pişirmiş, ben Binnur'un tarifiyle ama farklı olarak bütün olarak yaptım. Sonuçta yumuşacık, tatlı bir ekmek oldu. Ev halkından bol bol övgü aldı.

Tarifteki evaporated milk gözünüzü korkutmasın, 1/2 cup evaporated süt için yarım kaptan daha az su ve 8 kaşık yağsız süt tozunu iyice çalkalayarak karıştırın.

* Ölçüler Sinbo ekmek makinesinin bardak ve kaşık ölçüleridir. (1 bardak = 1 cup = 230 ml, 1 tatlı kaşığı = 1 teaspoon = 5 ml, 1 yemek kaşığı = 1 tablespoon = 15 ml)

1.adım

1/2 cup mısır unu
2 yemek kaşığı şeker
2,5 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 cup kaynar su

*Bir kapta malzemeleri karıştırın, 3-5 dakika kadar ılınmasını bekleyin.

2. adım

*Karışım ılındığında aşağıdaki malzemeleri de ekleyin, yoğurun, 1 saat kadar kabarmasını bekleyin.

1 tatlı kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı su
1/2 cup evaporated milk
2,5 cup un

3.adım

Hamuru yağlanmış ekmek kalıbına alın. Bu şekilde 1 saat kadar kabarmasını bekleyin. 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.


26.07.2008 notu:

Aşağıdaki fotoğraf ise aynı tarifin ekmek makinesinde yapılmış hali. Tüm karıştırma işlemlerini makinenin haznesinde yaptım. Yalnızca 700 g ekmek boyutunu ve orta kabuk rengini seçtim.

7 yorum:

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller diliyorum...Dualarda buluşalım...Selamlar...Sevgiler....

Adsız dedi ki...

selam
mis gibi ekmek ellerine sağlık
fırsat buldukça bende yaparım

sofrakeyfi.blogcu.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Anne kedimmmmm,

Enfesss bu ekmek enfesss, ama alttaki kabak tam benlik, üstüne yemek tanımam..

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Tijen dedi ki...

Bugün benim de ekmek yoğurma günüm. Annem mutfağı boşaltsa da gidip girişsem ekmek işine.

hamdivehusnucan dedi ki...

günaydın .ekmek güzel elinize saglık.bende yılbaşından beri evde yapıyorum ekmegi harika oluyor selm zehra

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık misss gibi ev ekmeği üstelik de çok güzel anlatmışsın. Mutlaka deneyeceğim!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Canım Pınarım,

pek özlemişim sizleri.. Ne güzel bir tarif bu böyle. Pek severiz mısır ekmeğini.. Ben de deneyeceğim ennn kısa zamanda.

Öpüyorum yanaklarından.

sevgiler.
www.misssgibi.com