14 Şubat 2008 Perşembe

14 Şubat ve Doğum Günü Pastası



14 Şubat bizim için önemli bir gün, Sevgililer Günü olduğu için değil eşimin doğum günü olduğu için. Bu sene hafif bir pasta yapmak istedim, kaç gündür aradım taradım kararsız kaldım. Sonunda kedi dili bisküvi ve frambuaz ile yapılan hafif bir pasta ortaya çıktı. Kedi dili bisküvileri bu sefer pastaneden almadım, marketlerde satılan Balocco Savoiardi kullandım. Önce kelepçeli kalıpta kenarlara kedi dillerini dizerek yapacaktım, daha önce şarlotlarda denediğim için vazgeçtim. Bu sefer baton kek kalıbı kullandım.

Biraz öncede ANNE KEDİ'nin 14 Şubat Pastasının tadına baktık ve beğendik. Pratik ve lezzetli bir pasta oldu.

Malzemeler

Kedi dili bisküvi
Frambuaz (ben yaklaşık 100-150 g kullandım)
1 poşet krem şanti
200ml süt
ayrıca kedi dillerini ıslatmak için süt

Krema malzemeleri

1 litre süt
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
  1. Baton kek kalıbının içini dışarı sarkacak şekilde strech film ile kaplayın.
  2. Krema malzemelerini tencereye alın, mikserla çırpıp muhallebi kıvamında pişirin.
  3. Muhallebinin 1/3'nü kalıbın tabanına yayın. Kremanın üzerine süte batırılmış kedi dili bisküvileri yerleştirin.
  4. Yine 1/3 kadar muhallebiyi bisküvilerin üzerine yayın. Üzerine frambuazları yerleştirin. Frambuazların üzerine de kalan muhallebiyi dökün.
  5. En üstü süte batırılmış kedi dilleri ile kapatın. Strech filmin kenardan sarkan kısımlarını bisküvilerin üzerine kapatın. 1 gece veya katılaşana kadar buzdolabında bekletin.
  6. Ertesi gün strech filmin kenarlarını açıp pastayı servis tabağına ters çevirin.
  7. 200 ml süt ile hazırlanan krem şanti ile üzerini kaplayıp istediğiniz gibi süsleyin. Ben kalpli kurabiye kalıbını pastanın üzerine batırdım. Oluşan boşluğa pasta şekeri koydum.
Afiyet olsun.


10 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Eşininiz yeni yaşı kutlu olsun, inş. ömür boyu mutlu beraberliğiniz olur, pasta da harika ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir doğum günü tarihi. Nice yaşlara...Daha nice doğumgünlerini kendinizi hep sevgili gibi hissederek kutlarsınız inşallah. (Kova burçları harikadır. Oğlum bir kova...Kazım amca da kova değil miydi. Ne tesadüf!) Opüyorum...

Adsız dedi ki...

Olağan üstü bir lezzetti. Tadına baktığım için çok şanslıyım. Ellerine sağlık. Nice mutlu, huzurlu,sağlıklı ve güzel geçecek senelere...

meleginmarifetleri dedi ki...

Offf süper olmuş bence bayılıyorum bende kedidilinin lezzetine pastalarda harika oluyor bununla ellerine sağlık eşine yeni yaşında sağlık diliyorum bay ömür boyu mutluluklar

Adsız dedi ki...

Uğurböceğimleafiyetle, teşekkür ederim, umarım nice mutlu yıllarımız olur.

İpekciğim teşekkür ederim, ailemizde kova burcu erkeği çok gerçektende, Yiğit de acele etmeseydi kova burcu olacaktı. Canım arkadaşım tekrar teşekkürler.

Canım öpüyorum, nice mutlu, sağlıklı, huzurlu yıllara, hep beraber.

Melek teşekkürler, kedi dili pastaları ben de seviyorum, hem kolay oluyor hem de lezzetli.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Pınar cığım öldürdün beni. HArika görünüyor.Ailece mutlu yıllar diliyorum.Öpüyorum
Gönül

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Pınar
eşinizin geçmiş doğum günü kutlu olsun, saglıklı mutlu yıllar dilerim size..Sayfanızdaki tüm tarifler çok hoş ama ben yorumumu pastaya yapmak istedim..;)
Ne güzel bembeyaz içindeki frambuazlar da nefis görünüyor..Krema tarifinizi yarım ölçü olarak denemek isterim,hemen hemen tüm kremalar aynı ama sizinkinin kıvamı oldukça güzel geldi bana..yok yok ben en iyisi tam ölçü yapayım..:)
Ellerinize sağlık..
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Gönülüm teşekkürler, gelince sana da yaparım.

Sevgili Ayşe senin gibi bir ustadan güzel sözler duymak çok hoş. Teşekkür ederim.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Beyaz kremalı ve frambuazlı pasta en sevdiğim pastadır,eşimle hem nişan hem de düğün pastalarımız bundandı :) Ellerinize sağlık.. Baton kek kalıbım var, bana düşen tek şey frambuaz ve kedidili almak!

Adsız dedi ki...

Aslı, bence denemelisin, hem kolay hem de çok lezzetli.
Sevgilerimle.