3 Ocak 2008 Perşembe

Zeytinyağlı Kuru Biber Patlıcan Dolması


Çok seviyorum kuru biber, patlıcan, kabak dolmasını. Bazen etli de yapıyorum ama zeytinyağlısını tercih ederim. Tarifte normal tencerede pişirilecek şekilde yazdım ama ben düdüklü tencerede pişirmeyi tercih ediyorum. Hem sağlıklı oluyor hem de daha çabuk.

Oğlum hasta, evdeyiz ama mutfağa girip özel bir şeyler yapmak gelmiyor içimden, sadece yemek yapıyorum bir de bol sıcak içecek. Bu dolmalar da bayram için yapılmıştı.

Malzemeler

Kurutulmuş dolmalık biber, patlıcan, kabak
3-4 bardak pirinç
2-3 adet büyük boy kuru soğan
Salça veya domates rendesi
Maydanoz
Dolmalık üzüm, dolmalık fıstık (istenirse)
İstenen baharatlar (tuz, karabiber, nane, maydanoz)
Sızma zeytinyağı

1. Kurutulmuş dolmalık biber, patlıcan, kabak ayrı ayrı kaynar suda yumuşayana kadar haşlanır, suyu süzülür, soğutulur. (sebzeler çok yumuşamamalı)
2. Dolma içi hazırlanır, kurutulmuş sebzelerin içine bastırılmadan doldurulur (Dolma içi kavrulup, pişirilmez). Sebzelerin ağız kısımları içeri doğru kıvrılıp kapatılır.
3. Tencerede zeytinyağında 1 yemek kaşığı salça kavrulur. Dolmalar yan yatmayacak şekilde yerleştirilir. Dolmaların içine girmeyecek şekilde, yaklaşık yarılarına kadar su ilave edilir. Önce orta ateşte, su fokurdayana kadar kaynatılır. Ardından ocağı yavaşa alıp pişirilir. Ocağın altı kapatıldıktan sonra 1 saat kadar dinlendirip servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: