31 Ocak 2021 Pazar

Kremalı Körili Brokoli Karnabahar


Bizim evin en sevilen sebzesinin brokoli olduğu arka arkaya gelen brokolili tariflerden de belli oluyordur. Brokoli ve karnabahar yemekleri her şekilde bizim evde seviliyor. Ailenin tüm çocukları brokolisever :) İpek'e de ne zaman yemekte ne istersin diye sorsak "brokoli" der.

Durum böyle olunca değişik tarifler de hep yapılıyor, deneniyor. Kremalı körili brokoli karnabahar yemeği de iş yerimden arkadaşım Figen'in bana verdiği bir tarifti ama sonuçta hala onun verdiği şekilde yapıyor muyum bilmiyorum. Yiğit için de kurtarıcı bir yemek oldu bu tarif, kendisi yemek yapacağı zaman ilk tercih ettiği tariflerden birisi. Bazen o değişik şekillerde de yapıyor ama onları hiç karıştırmıyorum şimdi. En temel, en lezzetli halinin tarifini veriyorum.

İçinde krema olan tarifleri genellikle garnitür olarak sunuyoruz. Bu tarifi yalnız başına sunabileceğiniz gibi, biz genelde öyle yapıyoruz, et yemeklerinin yanına garnitür olarak da yapabilirsiniz.

Tarifte köri miktarını 1 çay kaşığı olarak yazdım ama tadını seviyorsanız arttırabilirsiniz, çok yakışıyor. Tarife eklememekle birlikte Yiğit acı sevdiği için pul biber de ekliyorum.



Kremalı Körili Brokoli Karnabahar

500 g brokoli
500 g karnabahar
1 kutu konserve mısır (200-250 g)
1 paket krema (200 ml)
1 çay kaşığı köri
tuz, karabiber
  • Karnabahar ve brokoliyi çiçeklerine ayırıp buharda çok yumuşatmadan pişirin. Sebzeler krema ile de pişeceği için dağılmamalı.
  • Derin yapışmaz bir tencereye krema ve baharatları alıp ısıtın.
  • Isınan kremaya sebzeleri ve konserve mısırı ekleyip, karıştırın.
  • Sıcak / ılık servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: