15 Nisan 2020 Çarşamba

Kinoalı Köfte


Sebze, tahıl ve bakliyatlar ile köfte yapmaya et yemeyi bıraktıktan sonra ağırlık verdim. Daha önceleri en fazla mercimekli köfte, patates köftesi ve etsiz çiğ köfte yapıyordum. Artık çok çeşitli köfteler yapıyorum.
  • Temel olarak haşlanmış bakliyat, kinoa, greçka ile istediğim sebze, peynir ve baharatların karışımı şeklinde hazırlıyorum. O yüzden çeşitlilik yaratmak çok kolay.
  • Bu tarife Yiğit istediği için 1 tatlı kaşığı tane hardal ekledim. Hardal sevmeyenler için sert bir tat olabilir, tarife yazmadım.
  • Evde varsa taze soğan ve maydanozu mutlaka koyuyorum, yoksa kurutulmuş da kullanılabilir.
  • Bu tarz köfteleri fırında kızartmayı tercih ediyorum, az yağda kızartabilirsiniz.
  • Yumurta ve galeta ununa bulayıp kızartabilirsiniz. Ekstra kalori vereceği için tercih etmiyorum.
  • Kinoayı haşlamadan önce çok iyi yıkamalısınız. İyi yıkanmadığı zaman yapısında yer alan saponin acı bir tat veriyor. Tel süzgecin içinde suda bekletiyorum, suyu süzüp yıkıyorum. Bu işlemi 3 kez yapıyorum daha sonra haşlıyorum.
  • Kinoa haşlarken 2 katı su içinde haşlamanız yeterli oluyor. (1 su bardağı kinoayı 2 su bardağı su ile)
  • Köfteleri hazırlayınca tepsiye dizip derin dondurucuda en az yarım saat bekletiyorum.
  • Tarif yumurta içeriyor ama ben vegan bir tarif istiyorum derseniz yumurta yerine çeşitli bağlayıcılar kullanabilirsiniz. Yumurta ikameleri aquafaba (baklagillerin özellikle nohutun pişirilmesinden sonra kalan sıvı), elma püresi, muz püresi, bitkisel yoğurt, keten tohumu/chia (suda bekletilerek jelleşmiş halleri) olabilir.



Kinoalı Köfte (20 adet)

Yarım su bardağı kinoa
1 küçük soğan ya da 3-4 dal taze soğan
7-8 dal maydanoz
2 diş sarımsak
1 yumurta
2 çay bardağı ekmek içi / galeta
1 çay bardağı kaşar rendesi
tuz, karabiber, zerdeçal, pul biber




  • Kinoayı haşlayıp, süzün. Soğumaya bırakın.
  • Tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun.
  • Elinize ceviz büyüklüğünde parçalar alıp köfte şekli verin. Bir tepsiye dizip derin dondurucuda en az yarım saat bekletin.
  • Köfteleri 180 dereceye ısıtılmış fırında, yağlı kağıt üzerinde kızartın.
Afiyet olsun.


Pesto soslu makarnanın yanına çok yakıştı 😊

Hiç yorum yok: