12 Haziran 2017 Pazartesi

Kinoalı Bulgur / Yayla Gurme Fit


ANNE KEDİ’de yeni denediğim, beğendiğim ürünler ve malzemelerden mutlaka bahsediyorum. Bazı markalar var ki onların hemen her ürününden memnunum ve tariflerimde vazgeçilmezim oluyor.

Sağlıklı, dengeli, vegan beslenme söz konusu olduğunda bakliyatları daha çok kullanmaya başladım. Et, kıyma yerine sebze yemeklerine nohut, fasulye, kinoa eklemeyi tercih ediyorum. Bakliyat alışverişimde de önceliğim Yayla Bakliyat’ın ürünleri oluyor. Bu alışkanlığıma daha sonra Yayla Gurme Serisinin ürünlerini de ekledim. Chia, Kinoa, Greçka, Siyez Bulgur şimdiye kadar denediğim ürünler oldu.

En son, geçen Hafta Yayla Gurme Fit serisini deneme şansına kavuştum. Blogu takip edenler işlenmiş gıdalara karşı olduğumu, mümkün olduğunca kendim yapmaya çalıştığımı bilirler. Yayla Gurme Fit ürünleri katkı içermediği ve vegan olduğu için güvenle denedim. İnstagram hesabımda hikaye kısmında kinoalı bulgur pilavını adım adım paylaşmıştım.

Genellikle İnstagram'da ve ANNE KEDİ Facebook sayfasında anlık paylaşımlar yapıyorum ama her zaman bloga ekleyemiyorum. Bu sefer Yayla Gurme Fit Kinoalı Bulgur Pilavını ANNE KEDİ’ye de eklemek istedim, böylece denemek isteyenler için de bir fikir vermiş olurum.

* Paketin üzerindeki tarifi bire bir uyguladım sadece tereyağ kullanmadım. Tarife göre 3 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 yemek kaşığı tereyağ kullanmalıydım ama 4 yemek kaşığı zeytinyağı kullanmayı tercih ettim.

* Pilavın lezzet ve kıvamını beğendim. Kurutulmuş domates oldukça yakışmış, tercihen farklı baharatlar eklenebilir.

* Yiğit’in tercihi her zaman pirinç pilavıdır, değişmez. Bulgur pilavı olduğunda sesini çıkarmaz fakat pirinç pilavı ile aynı iştahla yemez. Bu pilavı ise beğendi ve oldukça iyi dedi. Bu benim için iyi bir gösterge ve tercih sebebi 

* Kinoalı Bulgur Pilavını hazırlamam toplamda 20 dakika sürdü, hızlı ve doyurucu akşam yemekleri için Yayla Gurme Fit ürünleri tercih edilebilir.


Kinoalı Bulgur Pilavı / Yayla Gurme Fit (6-8 kişilik)
1 paket Yayla Gurme Fit Kinoalı Bulgur
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı (800 ml) sıcak su
  • Tencereye 4 yemek kaşığı zeytinyağı koyup, ocağı orta ısıda açın.
  • Paketin tamamını tencereye boşaltın, 2 dakika orta ateşte kavurun ve 1,5 tatlı kaşığı tuz ekleyin.
  • Bulguru kavurduktan sonra 4 su bardağı (800 ml) sıcak su ekleyerek, 10 dakika suyunu çekene kadar orta-kısık ateşte pişirin.

  • 10 dakika dinlendirip, servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: