31 Mart 2017 Cuma

Lezzet Pasta Tarifleri


Son zamanlarda mutfakta kısıtlı zaman geçiriyorum ve genellikle eski, bildiğim, güvendiğim tarifleri uyguluyorum. Bir zamanlar sürekli yerli ve yabancı blogları takip eder, tarifleri kaydeder, zaman zaman beğendiklerimi denerdim. Şimdi hayatı daha mı yoğun yaşıyorum bilmiyorum ama Yiğit’in büyümesi, daha fazla koşuşturmamız olması, hafta sonları bile evde kalamamak, iş yoğunluğu derken yeni bir tarif denemek ve bloga eklemek mümkün olmuyor. Böyle olunca evin ergeni ara sıra “eskiden daha farklı yemekler, pastalar yapardın, şimdi yapmıyorsun” diye söylenmeye başladı.

Bu durumda hem anne hem de ANNE KEDİ olarak araştırmalara başlıyorum elbette. Ergenim okuldan dönünce ben gelip akşam yemeğini hazırlayana kadar mutlaka bir şeyler atıştırıyor. Genellikle börek, kek, pasta bazen de kuru/taze meyve tercih ediyor. Ben her ne kadar sağlıklı olsun, katkılı olmasın, şekeri, yağı filan diye endişe etsem de mutlaka pasta, kurabiye istiyor. Ben de madem bunları yiyecek hiç olmazsa ev yapımı olsun diye çabalıyorum. Sonunda ergenin talebini dikkate aldım, madem oğlum yeni bir şeyler denememi istiyor, yeni bir pasta tarifi araştırmak ve yapmak istedim. Takip ettiğim blogları gezdim, pinterestte kaydettiklerime baktım, arkadaşlarımdan aldığım yeni tariflere baktım, canım hiçbirini yapmak istemedi nedense.

Eskiden çeşitli yemek dergileri alır, onlardan da tarifler denerdim. Aklıma bu dergiler geldi sonunda. Şimdi bu dergilerin internet sayfaları var ve yine çok güzel tariflere ulaşabiliyorum. Benim sevdiğim dergilerden birisi Lezzet ve zaman zaman internet sitesinden tarifler deniyorum. Lezzet aklıma gelince, pasta tarifi için sitesine tıkladım elbette.

Çeşit çeşit pasta tarifinin arasında aklım çikolatalı rulo pasta, balkabaklı mozaik pasta ve kivili kümbet pastada kaldı ama ilk denemem çikolatalı rulo pasta oldu. Hem çok kolay hem de çok lezzetli oldu. Kreması beyaz çikolatalı, sadece krema ile karıştırıp çırpıyoruz. Keki ise yumuşacık, pofuduk ve kakaolu, tek kelime ile muhteşem oldu. Bir sonraki denemem de kekine çikolata da eklemeyi planlıyorum ;)

Bir sonraki paylaşımım bu pastanın tarifi ve fotoğrafları olacak. Beni beklemek istemezseniz Lezzet'in sayfasına tıklayabilirsiniz.

Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok: