12 Kasım 2016 Cumartesi

Ekşi Mayalı Ekmek


Bir önceki yazımda Ekşi Maya Yapımını paylaşmıştım. Ekşi maya hazır olunca bir kaç farklı siteden ve kitaptan ekşi mayalı ekmek yapımını araştırdım. Bir kaç denemem oldu. Bazısı iyi sonuç verdi bazısı hayal kırıklığı oldu. Sonunda ekşi maya tarifini uyguladığım Buğday Tanesi'nin tarifinde başarılı oldum.

Aşağıya Buğday Tanesinin Videosunu ekliyorum. Sadece otoliz aşamasını bir gece buzdolabında bekleterek yaptım, bunun dışında değişiklik yapmadım.

Daha önce çeşitli kaynaklarda fermentasyonun soğukta ve uzun süreli gerçekleşmesi gerektiğini okumuştum. Bu yüzden soğuk fermentasyona karar verdim. Bundan sonraki ekmek yapma aşamam bu ekmeği siyez unu ile yapmam olacak.


Bunlar da benim yaptığım ekmeğin fotoğrafları. Evde yaptığım her şey beni çok mutlu eder ama ekşi mayalı ekmeği yapmayı başarınca çok fazla mutlu oldum. Hem 2 gün uğraşmama hem de yorgunluğuma değdi :)



2 yorum:

Her Şeyden Konuşmalı dedi ki...

Ne zahmetliymiş izlerken yoruldum. Denemek gibi bir hayalim vardı ama videoyu izleyince vazgeçtim sanırım. Ellerine sağlık senin de harika görünüyor.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim Sinemcim. İki gün uğraştım, bir hafta sırtım ağrıdı 😉 Bizim tempomuzda çalışanların rutin yapması zor.