29 Ekim 2016 Cumartesi

Ekşi Maya Yapımı


Ekşi maya ile ekmek yapmaya karar verince ya ekşi mayayı almanız ya da kendiniz yapmanız gerekiyor. Ben yine içinde ne var, hijyeni nasıldır vs. gibi sorularla uğraşacağıma kendim mayalamak istedim.

Ekşi maya konusunda internette çok fazla bilgi var. Bunlardan size en kolay gelen yöntemle ekşi maya hazırlayabilirsiniz. 

Benim elimde ekmekle ilgili 3 kitap var, bunlardan da ekşi maya hakkında bilgiler okudum. Youtube'da çok fazla video var, neredeyse hepsini izledim. Ekşi maya ya da sourdough stater şeklinde arama yapıp izleyebilirsiniz.

En sonunda Buğday Tanesi'nin video kanalındaki ekşi maya yöntemi ile yapmaya karar verdim. Süreci tek tek yazmak istemiyorum, günlere göre videoların linkini ve kendi fotoğraflarımı ekliyorum.

Benim için önemli noktalara gelirsek:
  • Her zaman organik tam buğday unu ve içme suyu kullandım. 
  • Hijyen çok önemli. Malzemelerin ve ellerin temizliği sağlanırsa istenmeyen mikroorganizmaların üremesi engellenir.
  • Ortam ısısı mayalanma süresi açısından önemli. Videolarda anlatıldığı gibi fırın için de beklettim hatta evin serin olduğu dönemlerde fırını çalıştırıp kapattım.
  • Miktarlar konusunda hassas davrandım ve mutlaka mutfak terazisi kullandım.
  • 09.09.2016 tarihinde ekşi maya hazır oldu. O tarihten sonra 2 kere ekşi mayalı ekmek yaptım. Her hafta mutlaka ekşi mayayı besliyorum.















1 yorum:

durutarifler dedi ki...

Benim de hep heves ettiğim ancak halen denemediğim bir ihtiyaç aslında.
Denemek lazımm. Halen azimliyim