14 Haziran 2016 Salı

Muhallebili Güllaç



Bu Ramazan bol bol yeni tarif paylaşmayı planlamıştım ama hiç hesapta olmayan işler çıktı, meşguliyetler çoğaldı. Bir taraftan da kışın olmadığım kadar ağır bir grip geçiyorum, beni çok yordu ve halsiz bıraktı.

Uzun zamandır yaptığım ama bir türlü blogda paylaşmaya fırsat bulamadığım Sakızlı Muhallebili Güllaç tarifini hastalık, yorgunluk demeden yaptım ve sonunda fotoğrafladım.

Birçok blogda benzer tarifler var, denemeyenlere de bu Ramazan ayında fırsat olsun inşallah. Üçüncü bir tarifim daha var; Güllü Güllaç ;) onu da bu sene paylaşmayı planlıyorum :))) Geleneksel güllaç tarifi de burada
  • İki kişilik ailem için yarım ölçü yapıyorum, ölçüler buna göre.
  • 24 cmlik tart kalıbı/borcamda hazırlıyorum.
  • 1 yaprak güllaç kalıba büyük geldiği için kırarak yerleştiriyorum. Katlarda 3 güllaç yaprağı kullanmama rağmen ince olmuyor. Miktarı kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz.
  • Kullandığım muhallebi Dr Oetker Sakızlı Muhallebi, 750 ml süt ile hazırlanıyor. Biraz daha kıvamlı olması için 700 ml süt kullanıyorum. Muhallebi kısmını kendiniz de hazırlayabilirsiniz.
  • Buzdolabında bir gece dinlendirip ertesi gün servis yaparsanız kıvamı oturmuş oluyor, en erken 4 saat sonra servis yapın.
  • Damla sakızı tadını bozmamak için üzerini sadece fındık/badem ile süslüyorum.

Muhallebili Güllaç

6 yaprak güllaç
1 litre süt
1,5 su bardağı toz şeker

Muhallebi için:
1 paket Dr Oetker damla sakızlı muhallebi
700 ml süt
  • Muhallebiyi süt ile pişirip ara sıra karıştırarak soğutun.
  • 1 litre süt ve şekeri kaynatıp ocağın altını kapatın. 
  • Kalıba bir güllaç yaprağını kırarak (ufalamadan, iri parçalar halinde) yerleştirin, süt ile ıslatın. Tüm yaprak ıslanıp yumuşamalı.
  • diğer 2 yaprağı da üzerine yerleştirerek aynı şekilde ıslatın.
  • Soğumuş muhallebiyi kalıba yayıp kaşık ile düzeltin. Muhallebinin üzerinin kaymaklanması için biraz bekleyin.
  • Kalan üç güllaç yaprağını da teker teker yerleştirip süt ile ıslatın.
  • Güllaç soğuyunca kalıbın üzerini strech film ile kaplayıp buzdolabında dinlendirin.
  • Üzerine fındık/badem kırığı serperek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.