2 Mayıs 2016 Pazartesi

Kremalı Bonfile



Yiğit Beyim etsiz öğün yemez. Ben ne kadar sebze, bakliyat ağırlıklı yemek yapsam da mutlaka et yemek ister.

Bu hafta sonu mutfakta uzun saatler geçirirken eti de marine ettim. Ara sıra vakit bulunca bu tarifi yapıyorum. Tarifin orijinali Sahrap Soysal'ın Konuk Yemeği ama ben kendime göre değiştirdim yine. Kendi ölçülerimi yazıyorum. Tarifte eti bir gece marine edin diyor ama ben 2-3 saat bekletiyorum.



Pazar gününün mutfak mesaisinin en güzel ödülü, yorgunluğumu uçuranı ise oğlumun sarılıp öpmesi oldu.

Kremalı Bonfile (2 kişilik)

4 parça bonfile
1 paket (200 ml) krema
1 yemek kaşığı hardal
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 diş sarımsak
Yarım limonun suyu
tuz, karabiber

4-5 dal taze soğan
  • Etleri uzun şeritler halinde doğrayıp kapaklı bir kabın içine alın.
  • Krema, hardal, yağ, limon suyu, ezilmiş sarımsak, tuz ve karabiberi iyice karıştırın.
  • Etlerin üzerine sosu döküp iyice karıştırın. Buzdolabında en az 2-3 saat ya da bir gece bekletin.
  • Tavaya eti sosuyla beraber alın. Orta kuvvette ateşte ağzı kapalı olarak ara sıra karıştırarak pişirin.
  • Taze soğanı iri parçalar halinde kesin.
  • Et yumuşayıp kızarmaya başlayınca soğanları ekleyin. 2-3 dakika pişirin. Sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: