13 Nisan 2016 Çarşamba

Elmalı Muffin



Elmalı Topkek

Dün Yiğit'e okul dönüş yemesi için bir şeyler (elbette tatlı :)) yapmam gerekliydi. Ne yapayım ne yapayım derken sonunda hem pratik hem de evde bulunan malzemelerle hazırlanan elmalı muffin yapmaya karar verdim.
  • Toz şeker yerine hurma suyu kullandım, 1/2 çay bardağı yeterli oldu.
  • Kullandığım un organik tam ve beyaz un karışımı, o yüzden aşağıdaki ölçüden 2 kaşık eksik koydum.
  • Muffinleri pişirirken 2 farklı kalıp kullandım. İkea'dan aldığım muffin tepsisinin gözleri dar ve derin, bu yüzden kekler uzunca oluyor. Yarısını da klasik silikon kalıplarda yaptım, daha basık ve tombik oldular.

3  yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
1 adet elma rendesi
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzerine ince elma dilimleri, pudra şekeri
 


  • Yumurtaları çırpma kabına alıp çırpın.
  • Şekeri ekleyip boza kıvamı alana dek çırpmaya devam edin.
  • Süt ve zeytinyağını ekleyip çırpın.
  • Un, vanilya, tarçın ve kabartma tozunu eleyip ekleyin, çırpın.
  • Rendelenmiş elmayı ekleyip kaşık ile karıştırın.
  • Hamuru kalıplara paylaştırın.Üzerlerine  çok  ince dilimlenmiş elma dilimleri sıralayın.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında  pişirin.
  • Servis yaparken çok az pudra şekeri serpebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: